زندگی ماهی سیاه کوچولو

The Little Black Fish
زندگی ماهی سیاه کوچولو

مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید. اما من می توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ رو به رو شدم که می شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد ... (صمد بهرنگی - نویسنده ی داستان ماهی سیاه کوچولو)
________________________________
« اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خود نیستی، اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی - دکتر محمد قریب »

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۳۳ - جانی
    همممم

یازدهمین روز کنکور ٩٥

جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۳ ق.ظ

امروز سعی کردم بصورت یکسره بازه ی زمانی بیشتری رو مطالعه کنم که خدا رو شکر بهتر از دیروز شد

ساعت مطالعه امروز: 4 ساعت و 37 دقیقه

  • ماهی سیاه کوچولو

کنکور 95 تجربی

کنکور تجربی 95

نظرات  (۲)

چ دقیق !!!!!4:37
پاسخ:
خب با کرنومتر موبایل زمان میگیرم
سلام بر دوست تلاشگر
خسته نباشی...
خیلی عالیه که هر روز دنبال پیشرفت هستین...ایشالا در تمامی مراحل زندگیتون همینگونه در حال رشد باشید...

مشکلی که برای من پیش اومده شکستگی پا هست...متاسفانه به دلیل شرایط خاص قرار گیری پام و همینطور دردی که گاهی اوقات بهم سر میزنه!تمرکز کافی برای مطالعه ندارم...
ایشالا تا هفته ی اینده که شرایطم بهتر شد  بنده هم به جمع شما میپیوندم...

تا اون موقع قصد دارم منابع رو ارزیابی کنم و تغییر بدم...
متاسفانه در ریاضی فیزیک ضعف دارم...البته فیزیک وضعیتم کمی بهتر هست...
برای ریاضی کتاب مهر و ماه رو گرفتم اما درسنامه های خشک و زیادی داره که منو گیج میکنه...شما منبعی برای ریاضی سراغ دارید که نتیجه ی خوبی داده باشه؟
همچنین در درس زیست میخواستم بدونم شما فاگوزیست رو دارید؟در اینترنت تعریفشو شنیدم...البته دو جلد نشر دریافت رو دارم(همایش عمارلو)+تانک تخته سیاه...
به نظر شما این منابع پاسخ گوی کنکور های جدید هست؟یا کتاب تست الگو رو هم تهیه کنم؟
و اینکه برای عربی چه کتاب خوبی سراغ دارید؟گاج نقره ای دارم ولی زیاد نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم...
ممنونم پیشاپیش از پاسختون...
پاسخ:

سلام حسین عزیز

ممنون، سلامت باشی

خیلی لطف داری، انشالله شما هم همیشه موفق باشید اللخصوص کنکور 95 که به امید خدا از سال دیگه همکار محسوب میشیم

وای شکستگی خیلی بده، بنظر میرسه دیگه آخرهای درمان باید باشه. انشالله که یک هفته دیگه خیلی سرحال و پر انرژی میای درسها رو شروع میکنی. مشتاقانه منتظر رقابت باهات هستم :)

همین واقعا خیلی عالیه با وجود اینکه شرایط درس خوندن رو نداری ولی به فکر هدفت هستی و داری برنامه های اولیه رو میریزی.

کلا برای برنامه ریزی و منابع درسی تو سایت مشاوره دکتر افشار 3 تا فایل صوتی گذاشتن اگه ندیدیشون، حتما دانلود کن شنیدنشون خالی از لطف نیست. به تصمیم گیری هات کمک میکنه و نکات انگیزشی خوبی هم توشون هست.(با تشکر از مهربون عزیز بابت معرفی این پست)

شروع مطالعه کنکور 95_ مشاور(1)

اتفاقا منم تو دروس اختصاصی مخصوصا همین دو درس خیلی ضعف دارم که برای امسال باید حتما قوی بشم تو این درسا. منم تو اینترنت گشتم و خیلی ها  مهرو ماه رو پیشنهاد داده بودن که گرفتم ولی برای من که برای شروع کتاب خوبی نیست. بنظرم باید دوتا کتاب داشته باشی مخصوصا تو ریاضی و فیزیک البته شیمی هم به این شکل می تونه باشه. یه کتاب برای یادگیری مطالب یه کتاب برای تست های بیشتر و یکم متفاوت تر. البته بعضی کتابها دیگه خیلی متفاوته تستاشون که دیگه میشن جزء سومین کتابهایی که بعد از اون دو کتاب باید خوند

من الان دارم با ریاضی آبی قلم چی میرم جلو بنظرم خیلی راحت تر از مهر و ماه مطالب رو توضیح داده کلا درسنامه های کاربردی و واضحی داره. بعد از اینکه این تموم شد می خوام مهر و ماه رو کار کنم و اگه اون هم تموم شد خیلی سبز

فاگوسیت هم خیلی تعریفشو شنیدم ولی ندارمش و فکر نکنم بگیرم، چون این چند سال از بس کتاب خریدم دیگه اصلا وقت نمی کنم بخونمشون. گاج، خیلی سبز، همایش، تخته سیاه، قلم چی ...

نظرم برای زیست اینه: اول کتاب درسی، بعد یه سری تست، بعد مرور، بعد سری دوم تست و بعد از اون هم همایش نشر دریافت. کتاب بانک تخته سیاه خوبه میتونید برای تست انتخاب کنید و از کتاب دریافت برای جمع بندی کلی و ترکیبی خوندن استفاده کنید. بنظرم منابعتون خوبه و جوابگو هست بغیر از اینکه بخواین برای رتبه های زیر 100-50 تلاش کنید. متاسفانه کتاب تست الگو رو ندیدم.

وای ی ی عربی، باورت میشه من تو این چند سال یه تست قواعد نزدم، اصلا قواعد نخوندم که بخوام تستشو بزنم.فقط ترجمه کار می کردم یادم هست زمان دبیرستان عربیم خوب بود و جزء نمره های برتر کلاس بودم ولی نمیدونم چی شد که کلا گذاشتمش کنار. خودمم باید یه فکر اساسی برای عربی بکنم، واقعا نمیدونم الان بگم چه کتابی مفیده چون اصلا طرفش نرفتم ولی حتما وقت زیادی براش میذارم(از همین فردا شروع میکنم). این کتابها رو دارم: فوت فن، آبی قلم چی، نشر الگو، سفید گاج، عربی به زبان ساده. که گاج و عربی به زبان ساده تقریبا خیلی قدیمین و نشر الگو رو که از کتابخونه گرفتم و از روش عکس گرفتم و هنوز نگاش نکردم :)

فوت و فن یه مقدار سطح بالاست و همون به عنوان کتاب دوم خوبه. حالا از فردا با نشر الگو شروع میکنم ببینم چه جوریه. شرمنده نتونستم کمک زیادی بکنم. فقط به عنوان تجربه ام میگم که اصلا مهم نیست منابع چی داری مهم اینه که بتونی منابعتو تا کنکور چند دور بخونی و اشکالاتو برطرف کنی. خود من و خیلی از کنکوری ها روی همین موضوع وقتمونو تلف کردیم در صورتی که انتخاب منابع اونقدرها مهم نیست و نباید وقتتو رو این موضوع هدر بدی. برای کنکور خیلی زود زمان میگذره و یهو متوجه میشی که یه ماه دیگه باید کنکور بدی و اصلا براش آماده نیستی. خیلی زود باید دست بکار بشی و با پشتکار مباحث رو بخونی و اشکالاتت رو برطرف کنی و انشالله به هدفت برسی.

موفق باشی همکار عزیز ;)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی