زندگی ماهی سیاه کوچولو

The Little Black Fish
زندگی ماهی سیاه کوچولو

مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید. اما من می توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ رو به رو شدم که می شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد ... (صمد بهرنگی - نویسنده ی داستان ماهی سیاه کوچولو)
________________________________
« اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خود نیستی، اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی - دکتر محمد قریب »

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۳۳ - جانی
    همممم

هفته دوم کنکور ٩٥

دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۸ ق.ظ

از امروز مسابقه ساعت مطالعه رو شروع میکنیم. و بصورت هفتگی پست میذارم. نظرات بدون تایید هستن و میتونید ساعتهاتونو ثبت کنید. اسم برنده مسابقه هر روز در همین صفحه ثبت خواهد شد. من که از خودم مطمئنم هر روز خودم برنده هستم :)

شنبه: ماهی سیاه کوچولو با ١:٣٠ ساعت :)

یکشنبه: ماهی سیاه کوچولو با ٣:٢٩ ساعت

دوشنبه: ماهی سیاه کوچولو با ٤:٤٥ ساعت

سه شنبه: ماهی سیاه کوچولو با ١٠:٠٥ ساعت

چهارشنبه: ماهی سیاه کوچولو با ١٠:٣٠ ساعات

پنج شنبه: 

  • ماهی سیاه کوچولو

ساعت مطالعه کنکوری های ٩٥

نظرات  (۱۹)

سلام دوست محترم 
واقعا هم هیچ مشکلی نیست که قابل حل نباشه ولی من باید چند برابر درس بخونم.
واقعیتش اینه که من به همسرم کمک کردم درس بخونه دیپلم بگیره بعد رشته ی مکانیک خودرو فوق دیپلم بگیره وحالا مقطع لیسانس میخونه وحالا هر چند خیلی دیره ودیگران مسخره ام میکنند نوبت خودمه تا الان به خاطر دخترم و شرایطی که داشتم نشد درس بخونم امیدوارم دلسرد نشم ای کاش همه قدر زمان و سنی که در اون قرار دارند رو بدونند
پاسخ:
سلام زهرا عزیز
واقعا جای یه تبریک ویژه هست که بهتون بگم، خیلی کار بزرگی کردید و کار بزرگتری هم انشالله امسال انجام خواهید داد
اصلا ارزش نداره بخاطر حرف دیگران آینده تونو خراب کنید، همینطور محکم پیش برید تا به هدفتون برسید
ولی اینو در نظر داشته باشید که راه آسونی در پیش ندارید و باید خیلی براش وقت بذارید و زحمت بکشید و همینطور که خودتون هم گفتید روحیتونو حفظ کنید و در برابر مشکلات آینده کم نیارید.
همیشه شروع یک کار و تغییر عادتها مشکل هست ولی به مرور کاملا عادی میشه
پیشنهاد میکنم اگر هنوز شروع نکردید، هرچه زودتر با توکل به خدا استارت کارو بزنید. زمان داره به سرعت میگذره
براتون از صمیم قلب آرزوی موفقیت میکنم

سلام من بعد از ٢٠  سال می خوام کنکور شرکت کنم امیدوارم موفق بشم
پاسخ:
سلام زهرا عزیز
با برنامه پیش برید انشالله حتما موفق میشید برای انسان مشکلی وجود نداره که راه حل نداشته باشه. حتما میتونید
من در مقابلت زانو مزنم.واقعا ارادتو تحسین میکنم.کاش یه درصد از این ارادتو داشتم.
تمام شرایط مهیا . تما دی وی دی کتابا مهیا . ولی کی اراده داره بخونه.
بم کمک کنید
دارم از عشق دندن شیراز هلاک میشم ولی تلاش براش نمیکنم.
نمیدونم چرا؟:((((((((((((((
پاسخ:
سلام مهدیه عزیز
خواشه میکنم، این چه حرفیه شما خیلی لطف داری
واقعا شرایط خاصی نمیخواد فقط کافیه تصمیم بگیری که بخونی برای هدفت برای دندان پزشکی شیراز
از همین امروز شروع کن به خوندن و اگه واقعا نمیتونی زیاد مطالعه کنی ساعت بذار. مثلا ساعت بذار که ساعت 15 تا 16 زیست 16:15 تا 17:15 شیمی و ... بخونی. اینو با گوشی یا هر چیزی بذار که زنگ بزنه برای شروع ساعت و پایان ساعت
لازم هم نیست که از همه ی تفریحاتت بزنی فقط سر ساعت مطالعه به غیر از اون درس کار دیگه ای نباید انجام بدی بقیه روز میتونی اون کارها رو انجام بدی
منتظرم بیای بگی چیکار کردی
موفق باشی
سلام دوست عزیز...
امیدوارم هر جا هستی سلامت و موفق باشی...
چند روزی هست نیستید و امیدوارم مشکلی براتون پیش نیمده باشه...

رفتم دکتر و متاسفانه گچ یک هفته ی دیگه مهمون بنده هست...!
این دو روز مطالعه ی خاصی انجام ندادم.مشکلاتی پیش اومد برام...
برای شما هم در کنار بقیه ی کنکوری ها و بقیه ی کسایی که میشناختم دعا کردم...
امیدوارم بهترین هارو خدا براتون رقم بزنه...
به دعای دیگران از جمله شما بیشتر از هر چیزی نیاز دارم...
التماس دعا...
پاسخ:
سلام حسین عزیز
ممنونم، شما هم همینطور
شرمنده شدم واقعا نتونستم جوابتونو بدم ...
پس انشالله 4 روز دیگه مشکل اصلی برطرف میشه و کلی ذهنت آروم میشه
خیلی ممنونم ازت، انشالله خدا به هممون کمک کنه بتونیم راهمونو پیدا کنیم
مرسی واقعا...
محتاجیم به دعا. چشم حتما
سلام دوست عزیز
چند روزی هست نیستی...
امیدوارم هر جا هستی حالت خوب باشه و دلت شاد...

ساعت مطالعم جمعه-شنبه-یکشنبه هر روز حدود3ساعت بوده...

همچنان مشغله ی ذهنی استرس ناخوشایندی رو بهم وارد میکنه...
ولی یک روز باید تصمیم گرفت...چه الان...چه دیرتر...
تصمیم گرفتن خیلی بهتره تا فرار کردن ازش...

تو این شبای قدر مارو هم لایق دعاتون بدونید...
پاسخ:
سلام حسین عزیز
شرمنده واقعا ...
ممنونم ، لطف داری دوست عزیز. شما هم انشالله الان حالت خوبه خوب شده باشه
برای شروع واقعا خوبه 3 ساعت، فقط همین روندو ادامه بدید و نذار اصلا ساعت صفر داشته باشی
انشالله با در نظر گرفتن تمام جوانب الالخصوص علاقه واقعیت، بهترین تصمیمو میگیری
اتفاقا چند بار شبهای قدر به فکرت افتادم. انشالله بهترین ها برات اتفاق بیفته
سلام دوست عزیز. من راستش دنبال منابع مناسب برای کنکور 95 می گشتم که با سرچ تو گوگل به یکی از پست های وبلاگت وارد شدم که در اون منابع کنکور رو نوشته بودی. راستش با دیدن این وبلاگ کنجگاو شدم که مطالبت رو از قدیمی ترین مطلب تا جدیدترین مطلب بخونم. باید بگم تمام نوشته هات جالب بود و برای افراد انگیزه ایجاد می کرد.
نوشته هات از سال 90 بود و با این حساب تا الان 4 بار باید کنکور داده باشی و من علاقه مند به پشتکارت شدم که نخواستی به چیزی کمتر از اون چیزی که می خوای راضی بشی. من 10 سال پیش کنکور دادم و هر چی که قبول شدم رو رفتم بدون اینکه به این فکر کنم که رشته ام رو دوست دارم یا نه. و الان بعد از 10 سال دوباره می خوام کنکور بدم و این دفعه دنبال رشته موردعلاقه ام میرم (یعنی دوباره بعد 10 سال برگشتم سرجای اولم، از من نصیحت پشت کنکور باشی بهتره تا دنبال چیزی بری که دوستش نداری).
من قلمچی ثبت نام کردم برای جامعه آماریش. نمی دونم موسسه ی خوبی هست یا نه. ده سال پیش همین یه دونه موسسه بود. دیگه از این به بعد من به یکی از خواننده های پرو پاقرص وبلاگتون شدم.
پاسخ:
سلام درباره الی عزیز
خیلی خیلی شما لطف داری، ممنونم
بله 4 بار پی در پی کنکور دادم. البته اینظور فکر نکن که 10سال الکی گذشته و الان برگشتی سرجای اول. بالاخره الان تجربه ی خیلی زیادی داری که میتونه واقعا تو این راه کمکت کنه. هیچوقت برای شروع کردن دیر نیست.
بله به نظر منم قلم چی موسسه خوبی هست ولی فقط انتظار یه محک زدن خودتو باید توش داشته باشی. مثلا من اولین بار فکر میکردم با ثبت نام تو قلم چی خیلی چیزهای جدید یاد میگیریم یا مثلا کلاسهای خوبی داره و ... ولی فقط امتحاناش مهمه که بتونی هماهنگ با برنامه ی موسسه پیش بری
ممنونم، خیلی خوشحال میشم نظراتتونو بخونم
مطمئنم شما هم با این انگیزه ی بالا انشالله حتما موفق خواهید شد.
شرمنده بابت دیر جواب دادن. موفق باشید
سلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــااااااااااااااااااام ماهی
خوبــــــــــی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


پاسخ:
به به سلام فائزه عزیز
یا اگه اشتباه نکن سوباسا. درسته؟
خیلی خوشحالم کردی اومدی، فقط شرمنده من چند روز نبودم که نظرتو جواب بدم.
ممنون خدا رو شکر خیلی خیلی خوبم :)
کنکورو چیکار کردی؟ به سلامتی قبول شدی؟
سلام دوست عزیز...خسته نباشی...
تا اینجا دو ساعت رو جبران کردم...چشم...سعی میکنم مطالعم یهو بیشتر نشه...یه دو ساعت دیگه میخونم که متناسب بشه...
ممنون از نظر خوب و به جاتون...

واقعا نگاه که میکنم میبینم پرستاری خیلی محاسن زیادی داره...از لحاظ بازار کار و اجر معنوی به کنار...پزشک فقط تشخیص رو انجام میده و درمان با پرستاره...احترامی که همه برای روپوش سفیدان قایلن...علمی که ادم بهش میرسه و بعد از چند سال تجربه حتی بیشتر یه پزشک عمومی عمل میکنه...ولی بخش اعظم نکات منفی بر میگرده به بعضی مسایل...شیفت شب و کار رو که همه ی بخش درمانی دارن...تازه شیفت شب پرستاری به جز بعضی از اورژانس ها کار خاصی انجام نمیدن...شیفت شب رشته های دیگه مثل علوم ازمایشگاهی خیلی بدتره...این نکات منفی برمیگرده به مثلا نداشتن مهر حتی در پی اچ دی...نداشتن استقلال کافی برای درمان بیمار و...بیشتر این چنین تفاوت ها...از همین رو اغلب پرستارا برمیگردن و دوباره کنکور میدن...چون از اول خودشونو پزشک میدونستن...رفتن داخل کار دیدن سختیاش بیشتر از پزشکیه و از اینکه یه اینترن بهشون دستور میده احساس بدی  کردن و یه جورایی حسرت روزهای قبلشونو خوردن که اگه منم خونده بودم میتونستم الان یه اینترن باشم...
پرستار اگه عالی و خوش برخورد  باشه میتونم بگم یه بیمارستان رو حرفش حساب میکنن...چنین کسی رو من دیدم...وقتی وارد میشد به هر اتاقی که میرفت صدای خنده از اون اتاق در میومد...فرقی نمیکرد بیمارش پیرمرد باشه یا بچه...اکثرا اقای دکتر صداش میکردن یا به اسم...همراهان بیمار ازش تشکر میکردن مستقیما...تا این حد ایشون خوش اخلاق و محترم بودن...

از طرفی وقتی میبینم 6سال پشت هم چه کتاب هایی باید بخونم و بعدش طرح و مناطق محروم و بعدش برای تخصص کنکوری صد برابر سخت تر از این کنکور رو بدم یه جورایی تردید میکنم...
تعریف از خودم نباشه ولی هوش خوبی دارم...اینو اولین پرستاری که منو تو دستگاه گذاشته روز دوم تولدم به مادرم گفته(کاری رو که در روز 22م باید انجام میدادم در روز دوم انجام دادم)تا همین الانش معلما و مدیر ها و دوستان...ولی یه عمر با شب امتحانی خوندن شاگرد اول شدم...اون زمان ما مثل این نسل نبودیم که از اول دبیرستان به فکر کتاب تست و کنکور باشیم...نه فقط من بلکه هیچ کدوم از هم دوره های من...نمیدونم چه طور چند سال این همه تفاوت قرار داد...
از طرفی همین کنکور هم حقایقی داره که باید قبول کنیم...هر چند هر چیزی اگه رنگ تلاش و هدف بهش زد حقیقی میشه...کسی رو سراغ داشتم ترم8پرستاری انصراف داد!و پزشکی قبول شد...هر چند سر کلاس 7سال بزرگ تر بود از بقیه...ولی به هدفش رسید...
پیشنهادی که خیلیا بهم دادن اینه که برم پرستاری...در کنارش اگه خواستم ترم اول رو عمومی بردارم و ترم دوم رو مرخصی بگیرم که اگه قبول نشدم عقب نمونم...
باید همه جوره فکرمو بکنم...

قصد داشتم به چند تا بیمارستان برم و با پرستار از نزدیک حرف بزنم و شرایطشون رو ببینم...هر چند دوستان زیادی دارم در پرستاری ولی تجربه ی زیادی در محیط کار ندارن...
در کل مهم نیست دکتر باشیم یا پرستار...ولی مهمه که در هر کدوم بهترین باشیم...

پاسخ:
سلام حسین عزیز
واقعا شرمنده که این مدت نتونستم بیام، بله واقعا با حرفات موافقم و هر دو این رشته ها بسیار خوب هستند و هر کدوم مزیت ها و سختی ها و مشکلاتی داره که خیلی میتونه شیرین باشه اگه عاشقشون باشیم
بنظرم طرز فکر کسایی که پرستاری میخونن بعد دارن به پزشکی فکر میکنن و حسرتشو میخورن کاملا اشتباهه. کسی که به هر کدوم از این رشته ها وارد میشه هدفش باید کار گروهی برای درمان بیماران باشه حالا چه فرقی داره که کدوم کار رو چه کسی انجام میده مهم اینه که کارها به بهترین شکل انجام بشه و رضایت بیمار رو در کنار بدست آوردن سلامتیش در پی داشته باشه. اصلا یجورایی یه پرستار مسئولیت بیشتر و مهم تری داره پزشک فقط دستورات لازم رو میده ولی پرستار باید بتونه کارشو به خوبی انجام بده و مراقب باشه دستورات درست انجام بشن و اشتباهی رخ نده.
آره اتفاقا اگه برات شرایطش مهیا شد میتونی اصلا یه روز بری کنار یه پرستار یا یه پزشک و یک روز تجربش کنی ببینی اصلا چجوریه و چه مشکلاتی میتونن داشته باشن.
موفق باشی انشالله

سلام دوست عزیز خسته نباشی...
امیدوارم امروز هم مثل روز قبل کولاک کرده باشی...
از روزی که با شما اشنا شدم در میان دعاهام جا دارین...اگه خدا دعای ما بنده های کوچکشو قبول کنه البته...

امروز وقت دکتر داشتم در کنارش هم چند نفر برای عیادتم اومدن که یه خورده زیادی وقتمو گرفتن...!البته خبر ندارن که میخوام برای کنکور بخونم...
ولی خوشبختانه دکتر گفت از سه روز دیگه میتونم اروم روی پام راه برم البته نباید زیاد فشار بیارم و تا چهارشنبه ی اینده احتمالا بتونم گچم رو باز کنم...اگه اینطور بشه خیلی خوب میشه...

20دقیقه عربی پایه مطالعه کردم...بخش اصلیش مربوط به قسمت هشت باب مزید میشد چون متوجه شدم در این بخش کمی ضعف دارم با وجود اینکه وقتی از روش میخونم سوالی برام باقی نمیمونه...و این ضعف در مشتق خودشو نشون میده و مشتق هم در سوالات زیاد دیگه ای از کنکور...
30دقیقه مثلثات مطالعه کردم...قصد داشتم بیشتر کار کنم ولی نگارش درس نامه برام نامفهوم بود...بهتره فردا از کتاب دیگه ای مطالعه کنم تا ببینم مشکل منم یا طرز نوشتاری درس نامه...
10دقیقه هم لغت زبان کار کردم...

از اونجایی که ادمی نیستم که بخوام زیر حرفم بزنم!فردا تا قبل از ساعت 1,سه ساعت کم کاری امروزمو جبران میکنم...البته مطالعه ی فردا جداس و اونو هم انجام میدم...

متاسفانه شب تا صبح رو نمیتونم به مطالعه بپردازم...سعی کردم این کارو انجام بدم ولی میتونم بگم تقریبا هیچی متوجه نمیشدم...البته شاید مشکل انتخاب درسیه که برای مطالعه کرده بودم...ریاضی...باید شیمی رو امتحان کنم...
کلا اول هر کاری سخته و تمرکز ادم اونجو که باید نیست...ایشالا همزمان با رفع شدن مشکلم و عادت کردن به مطالعه,به زودی منم وارد رقابت میشم...

دلیل اینکه به کسی نگفتم اینه که با دو دسته مواجه میشم...البته با مادرم در میون گذاشتم و گفته هر جور خودت دوست داری و من ارزومه به ارزوت برسی...

دسته ی اول شامل پدرم,عمو و پسردایی و بعضی از افراد دیگه میشه که اصرار دارن من با توجه به کنکور امسالم وارد رشته ی پرستاری بشم و عمرمو پیش از این تلف نکنم...
البته دلایل واقعا قانع کننده ای هم دارن...هم بازار کار عالی هم شاغل شدن از ترم4 هم حقوق خوبی که 4تومن با کمی کار زیاد امکان پذیره...وقتی میشینم با بعضی افراد جامعه صحبت میکنم میبینم شاید من ناشکری میکنم...کسایی رو میشناسم فوق لیسانس دارن تو رشته های خوبی هم هستن مثل کامپیوتر و ارزوشونه حقوق 1ملیونی بگیرن و یا حداقل بدون سابقه کار بهشون کار بدن...بعضی حقایقو ادم باید بپذیره...یکی از دلایلی که من روانشناسی رفتم به جای پرستاری این بود که به دلیل علاقه ای که به پرستاری داشتم اگه میرفتم به این رشته احتمالا فکر پزشکیو دیگه نمیکردم...البته تا 5-6سال اینده این فکرو نمیکردم...چون احتمال 90درصد باز شروع میکردم به کنکور دادن...

دسته ی دوم کسایی هستن که از نظر من استقبال میکنن مثل خاله ها و دختر خاله هاو بعضی از دوستان که ارزو دارن من دکتر بشم چون میدونن پتانسیلشو دارم و به گفتشون واسه این کار ساخته شدم...این دسته انرژی خوبی به ادم میدن ولی وقتی روی ادم حساب زیاد باز بشه هم ادم استرس میگیره هم اگه به دلایلی نتونه نتیجه خوبی بگیره...!بقیشو احتمالا خودتون هم میدونین...

خلاصه که این روزها کمی سردرگمم...
از طرفی حرف های منطقی خیلیا در مورد پرستاری...از طرفی علاقه ی خودم به پرستاری...از طرفی حرفای منطقی خیلیا در مورد اینکه من همه ی تلاش خودمو بکنم و به خواستم برسم...از طرفی عشق بی حد و اندازه من به پزشکی...از طرفی سختی هایی که در راه پزشکی هست...از طرفی استقلال مالی که باید پیدا کنم چون بلاخره ما پسرا جریانمون فرق داره حدودی با دخترا...از طرفی هم معافیت سربازی تونستم بگیرم و حس میکنم شاید خدا این فرصتو به من خواسته بده که خودمو ثابت کنم و و زیاد عقب نیوفتم...

در کل مشغله ی ذهنی این روزها خیلی زیاده...مشغله هایی که میتونه هر کدوم مسیر زندگی رو تغییر بده...
پاسخ:
سلام حسین عزیز
آره امروزم خوب خوندم. خیلی خیلی لطف داری، واقعا ازت ممنونم
خوشحالم کردی، پس دیگه چیزی نمونده یه هفته دیگه انشالله خوبه خوب شده
نمیخواد به خودت فشار بیاری، فقط سعی کن هر روز حداقل ١٥ دقیقه به ساعتت اضافه کنی. اگه بخوای جبران روز قبلو بکنی برنامت بهم میریزه و خستگیش باعث میشه روزای بعد نتونی خوب بخونی
در مورد شرایطی که داری نمیتونم بگم چه کاری بهتره انجام بدی ولی صادقانه بگم من باشم پرستاری رو انتخاب میکنم. امسال فکر نمیکنم کنکور خوبی داده باشم ولی اگه رتبم به پرستاری برسه حتما میرم، من کلا دو تا انتخاب برای رشته دارم، پزشکی و پرستاری.
 پرستاری از لحاظی بهتر از پزشکی هم هست، البته بستگی به اون شخص داره که هدفش مالی باشه یا معنوی. یه پزشک شاید چند دقیقه با مریض ارتباط داشته باشه ولی یه پرستار ساعتها و روزها با مریضه و کاملا با شرایطش آشناست و پای درد و دلهای مریض هم میتونه نشسته باشه، این ارتباطو واقعا من دوست دارم. اگه انسان قناعی باشیم حتی با یه شیفت کار کردن ماهیانه ١ و ٦٠٠ حقوقشون هست که واقعا کفاف زندگی رو میده
اینو هم بگم که اصلا تحت تاثیر حرف من و بقیه اطرافیانت قرار نگیر و واقعا انتخابی رو انجام بده که میدونی میتونی تو اون موفق بشی و از خودت رضایت داشته باشی
شغل مهم نیست، مهم انسانیتی هست که تو اون شغل باید داشته باشیم.
خلاصه خوب فکاراتو بکن و همه جنبه ها رو در نظر بگیر و انتخابتو انجام بده و اصلا هم در این مورد احساساتی تصمیم نگیر
دوست داشتم بیشتر بنویسم ولی چون با کامپیوتر نمینویسم یکم سخته برام تایپ کردن
 آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم هرچی به صلاحه برات پیش بیاد دوست عزیزم
  • ماهی سیاه کوچولو
  • سلام به همگی (فعلا مثل اینکه فقط من و حسین عزیز میایم)
    چهارشنبه ١٠:٣٠ ساعت
    الان زیستم شروع میشه، فعلا
    سلام بر دوست عزیز
    خسته نباشی...
    واقعا سورپرایز شدم...
    فوق العاده بوده امروز عملکردتون...مطمین باشید اگه همینجوری پیش برید بدون شک به هدفتون میرسید...فقط متوقف نشید...اینکه میگن خسته میشه ادم به نظر من یه بهونه واسه کم کاری هست...ادم وقتی دل زده میشه از درس که ببینه انقدر کم کاری کرده که دیگه نمیتونه...و الا پرکاری به ادم روحیه ای میده که ارزوشو یه قدمی خودش میبینه...

    شما هم همینطوری پیش برید...هر روز بهتر از دیروز...البته زیاد هم به خودتون سخت نگیرید...همه چیز سر جای خودش...همین ساعت مطالعه رو حفظ کنین عالی پیش میرید...فقط به هدفتون فکر کنید...به خوشحالی ای که بعد از نتایج میتونین تو چهره ی والدین و تمام کسایی که شما رو دوس دارن و ایندتون براشون مهمه و از هم مهم تر خودتون ببینید...


    بنده هم امروز سعی کردم مطالعمو بیشتر کنم...هر چند اون قدر که میخواستم نشد به دلیل همون مسیله...

    1ساعت زیست دوم فصل 1رو مطالعه کردم از روی نشر دریافت و یه سری نکات از گیاهی و فصل جذب مواد بهش اضافه کردم تا کامل تر بشه...+14تا تست زدم

    ریاضی رو یکی از دوستان بهم یه فایل پی دی اف داد که تمام موضوعات پایه رو داخل اون نوشته...و میشه گفت مشکل مایی که از پایه شروع شده رو تا حدودی رفع میکنه...حتما فردا براتون اپلود میکنم و لینکشو میزارم تا استفاده کنید...
    30 دقیقه از روی همین ریاضی پایه خوندم...
    در کنار این 15 دقیقه هم نگاهی به پایه ی عربی داشتم...
    سعی میکنم فردا استفاده ی بیشتری بکنم و کمتر 4ساعت مطالعه نداشته باشم...

    بله حرف شما درسته...بهتره بعضی از روزها برای مثال جمعه در ساعتی خاص یک تایپک زده بشه و دوستان در کنار هم بحث داشته باشن در مورد عملکرد و منابع و مسایل مربوط به کنکور...
    به هر حال این موضوع یا به اصطلاح در جو بودن باید وحود داشته باشه به خصوص برای ما فارغ از تحصیل ها...البته زیاد قرار گرفتن تو این جو هم بدی های خودشو داره...
    این روزها کنکوری ها به جای مطالعه فقط تو سایت ها و انجمن ها انلاین هستن و وقت 
    گذرونی میکنن...در حد رفع اشکال و تبادل اطلاعات خوبه...ولی زیادش نتیجه ی عکس داره...

    باز هم تبریک میگم بابت این موفقیت...واقعا عالی بودید...
    نماز روزتون قبول باشه...
    پاسخ:
    سلام حسین عزیز
    ممنون، همیشه انرژی مثبت
    بله واقعا همینطوره، چه روزها و لحظات خوشی پیش رو داریم
    خیلی خوبه اختصاصی ها رو شروع کردی و ساعت مطالعه رو هم بیشتر کردی. همیشه بعد از خوندن، تست بزن که مطالب جدید تو ذهنت تثبیت بشن. اگه میتونی تا سحر بیدار بمونی هم زمان خوبیه برای مطالعه ی دروسی مثل زیست و شیمی 
    خیلی لطف میکنی، ممنون میشم
    آره دیگه از اونطرف بوم هم نباید بیفتیم، چند دقیقه در روز برای تنوع کافیه
    خیلی ممنونم انشالله تا چند روز دیگه تنگاتنگ رقابت می کنیم :)
    نماز و روزه های شما هم قبول باشه و یه زحمت کوچولو اینکه رو سفره افطار منو از دعای خیرت محروم نکنی
    موفق و سلامت باشی دوست عزیز
  • ماهی سیاه کوچولو
  • سلام بچه ها، چیکار کردید؟ لطفا بیاید بگید یکم رقابت هیجان بیشتری داشته باشه و با هم مشورت کنیم تا هممون موفق بشیم
    سه شنبه ١٠:٠٥ ساعت
    :) 
    :)
    :)

  • ماهی سیاه کوچولو
  • سلام
    حسین عزیز خیلی خوبه برای شروع، همینطور هر روز به ساعت مطالعت اضافه کنی خیلی زود به بالای ٨ ساعت میرسی. امیدوارم تونسته باشی ریاضی شروع کنی، درس واقعا شیرینیه و با یکم وقت گذاشتن به درس مورد علاقه تبدیل میشه. زمان هم تو این درسا خیلی زود میگذره، پیشنهاد من ٢ تا ٣ ساعته
    سلام.خسته نباشی...
    خیلی خوبه که برنامه ی منسجم چیدید و ساعت مطالعه ی خوبی هم داشتید...
    امروز مشکلی پیش اومد در کنار مشکل قبل و نتونستم مطالعه ی خوبی داشته باشم...
    1ساعت متن زبان و کلوز کار کردم
    ایشالا فردا بتونم ریاضی رو شروع کنم...
  • ماهی سیاه کوچولو
  • سلام حسین عزیز
    چیکار کردی؟ اولین روز خوب بود؟
  • ماهی سیاه کوچولو
  • سلام به همگی
    دوشنبه 4:45 
    امروز یه برنامه خوب برای ماه رمضان ریختم، چون بیشترین زمان مطالعه شب تا صبح هست، و ظهر شروع کردم برنامه رو اجرا کردم برای امروز بیشتر از این نشد ؛) 
    بچه ها شما چیکار کردید، کسی نیومده مثل اینکه ...
    سلام.خسته نباشی...
    خواهش میکنم.
    بنده هم سعی میکنم شروع کنم از امروز اگه بتونم...درس هایی رو بخونم که تمرکز کمتری میخواد...
    موفق باشیم...
    سلام.خسته نباشی...
    خواهش میکنم.
    بنده هم سعی میکنم شروع کنم از امروز اگه بتونم...درس هایی رو بخونم که تمرکز کمتری میخواد...
    موفق باشیم...
    پاسخ:
    سلام، سلامت باشی حسین عزیز
    ببینیم امشب میتونی برنده بشی
    موفق باشی
    من ساعت مطالعم در روز حدود شیش هفت ساعته؛ولی بیشترش میکنم
    پاسخ:
    خیلی خوبه فاطمه عزیز، ببینیم امروز چیکار میکنی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی