زندگی ماهی سیاه کوچولو

The Little Black Fish
زندگی ماهی سیاه کوچولو

مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید. اما من می توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ رو به رو شدم که می شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد ... (صمد بهرنگی - نویسنده ی داستان ماهی سیاه کوچولو)
________________________________
« اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خود نیستی، اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی - دکتر محمد قریب »

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۳۳ - جانی
    همممم

منابع کمک درسی

شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱ ب.ظ
تو این پست منابع کمک درسی رو برای دوست عزیزم me مینویسم امیدوارم تو کنکور سال دیگه موفق باشند

 

در ضمن بعد از این پست حداقل تا یکماه دیگه اینترنت ندارم و نمیتونم بیام

راستی دوست عزیز من از همین الان بگم که این کتابهایی که مینویسم منابعی هست که من تهیه کردم تو این چند سال و از دوستانی که موفق بودن پرسیدم و تهیه کردم ولی تعدادشون خیلی زیاده و هزینش الان با توجه به گرون شدن شدید کتاب خیلی زیاد میشه پس هر کدوم رو بیشتر احساس میکنی برات مهمن بخر مخصوصا اختصاصی ها

ادبیات : ادبیات رو باید مبحثی خوند

املا و لغت نشر دریافت (هامون سبطی) - پنج مبحث زبان فارسی نشر الگو - قرابت معنایی کلک معلم - آرایه های ادبی نشر الگو - تناسب مفهومی و قرابت معنایی نشر دریافت (هامون سبطی) - لغت و معنی خیلی سبز(پیشنهاد میکنم نگیری زیاد کاربردی نیست) زبان فارسی خیلی سبز (از کتابخانه ازش عکس گرفتم)

دین و زندگی : گاج طوسی

عربی : فوت و فن خیلی سبز - سفید گاج - آبی قلم چی - عربی به زبان ساده مبتکران (ایاد فیلی) - نشر الگو (از کتابخانه) 

زبان انگلیسی : زبان کنکور شبقره - نترسیم از متن - آبی قلم چی - مهر و ماه (لغات و قواعد)

زیست : 8000 تست گاج (سال سوم و پیش) - خیلی سبز (سال دوم و پیش 2) - همایش نشر دریافت جلد 1 و 2 - تخته سیاه - آبی قلم چی (سال سوم)

فیزیک : طوسی گاج (پیش دانشگاهی که سال قبل 50 تومان شد) - خیلی سبز (سوم) - سفید گاج (پایه) - گنجینه مهر و ماه (از کتابخانه) - آبی قلم چی (سال سوم - از کتابخانه) - چکیده فیزیک پایه تخته سیاه (از کتابخانه)

ریاضی : جامع مهر و ماه - آبی قلم چی - خیلی سبز (از کتابخانه)

شیمی : مبتکران (سال دوم) - آبی قلم چی (پایه و پیش) - خیلی سبز (سوم و پیش(2 جلد)) - همایش دریافت

امیدوارم این منابع به دردت بخوره و اینم در نظر داشته باش که کتاب زیاد داشتن مهم نیست ، مهم اینه که هر کتابی رو که خریدی بتونی کامل بخونیش و بهش مسلط بشی

در ضمن حتما تو یه آزمون شرکت کن اگه مثل من نمیخوای بصورت حضوری شرکت کنی و هزینه های زیادی که موسسات میگرن رو بدی ، بعد از هر آزمون از سایت کنکور با قیمت 1000 تومن بگیرش و مثل زمانی که آزمون میری زمان بگیر و حلشون کن.(از نظر من تو قلم چی شرکت کنی بهتره تا گزینه دو)

me عزیز واقعا ازت ممنونم که باعث شدی یه دور کل کتابها رو نگاه کنم و ببینم که چه منابع با ارزشی دارم ولی حیف که اونطور که باید استفاده نکردم ازشون ، مشکلی نیست هنوز وقت هست

  • ماهی سیاه کوچولو

منابع کمک آموزشی کنکور

منابع کنکور

نظرات  (۱۹)

سلام دوست عزیز
خریدن آزمونها از سایتهاى دیگر کار خوبى نیست چون قطعا قطعا موسساتى مثل قلم چى و ... راضى نیستند که سوالاتشون پخش بشه..
پاسخ:
سلام مهتا عزیز
سایت کنکور خیلی وقته این کارو میکنه، به احتمال زیاد خود قلم چی یا موسسات دیگه هم در جریان هستند و با هم همکاری دارن. در غیر اینصورت با یه شکایت میتونن سایتو فیلتر کنند
سلام!
میشه یه پست در مورد ارزش پزشکی دانشگاه آزاد بذارین؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام منتظر عزیز
من وبلاگو عوض کرده بودم و الان پیامتو دیدم که خیلی دیر شده دیگه ولی نظر شخصی من فقط پزشکی سراسری ارزش داره و بقیشون ...
امیدوارم موفق باشی
سلام !
کجایین پ شما؟؟؟
:)
نکنه جز 10 نفر اول کنکور شدین ک دیگه این طرفا نمیان؟؟
(با نهایت پررویی بازم من)

پاسخ:
پاسخ:
سلام لیلی عزیز
اینترنت نداشتم
نه ولی امسال ایشالله میشم
واقعا شرمنده بابت برنامه.من خودم هم تازه دارم با برنامه کار میکنم و از یکی دو ساعت خوندن امروز شدم 9:30 ساعت خوندن
ماهی وبت برام باز نمیشهههههه

چطوری؟خوبی؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام سما عزیز
دیگه اومدم همینجا
ممنون الان خیلی خوبم
تو چطوری خوب هستی؟ چیکار کردی؟
باش
سلام اونور نشد کامنت بذارم چه کردید؟

پاسخ:
پاسخ:
خراب کردم
سلام ماهی!
خوبی؟من یک کنکوری ام!ینی از وقتی ک کنکور 93 برگزار شد ی کنکوری شدم!
سومو ک با خیری و خوشی تموم کردمو معدل کل سالم شد 19.76!
ینی کمترین نمره ی نهاییم 19 بود اونم زبان فارسی
بقیه اکثرا یا 20 بودن یا 19.75!
اما از کنکور بسیار می ترسم!از رتبه گرفته تا دانشگاه برام کابوسه!!
ب نظرت باید این دوماه باقی مونده تابستونو چ کنم؟!
میشه کمک کنید؟!
البته ماه رمضونو میخوندم!میانگین درس خوندنم 6 ساعت بوده!ب استثنای کلاسایی ک میرفتم!البته از عید فطر تا الان ی نمه استراحت کردم!تا فردا ایشالا شروع کنم!
مدرسمم تیزهوشانه!
من فقط میخوام رتبم خوب شه!
راستی من زبانمم خوبه!ب نظرت رو کنکور زبانمم سرمایه گذاری کنم و وقت بذارم براش؟
شرمنده ک پرحرفی شد!

پاسخ:
پاسخ:
سلام زینب عزیز
بیزحمت جوابتو تو وبلاگ جدید میدم بیا اونجا بخون
http://mahisk.blog.ir
سلام ،
بازم من معذرت!
میدونم مشاوره نیستین میدونم مشکل من به شما ربطی نداره ولی چیکا کنم از کی بپرسم بلاه این طرفا(از محروم ترین جای منطقه 3 ک معلمامون در حد یه زیر دیپلمن) مشاوره درس حسابی نیس اصلا مشاوره نیس
امروز 10 مرداد و من هنو درس حسابی خوندنو شروع نکردم
در واقع نمیدونم چه جوری باید بخونم
خب میخونم مثلا لغات زبانو باو انقدر زود یادم میره
یا مثلا عربیو میخونم فرداش هیچی یادم نیس
تستای حتی اسون ریاضی . فیزیک و نمیتونم بزنم
و استرس دیر شروع کردنم از طرف دیگه ( مطمئنم همه همه از 1 تیر شروع کردن و من ِ احمق به فکر خرید کتاب بودم)
نمیدونم چیکا کنم ، انگیزم و امیدم کلا صفر
نیدونم چیکا کنم گاهی میگم همین ک شروع نکردم بیخیال بمونه از مهر .
امروز اوردم با شور و شوق بله ریاضی بخونم باو اولین تستش موندم گفتم خوب بیخیال بریم دومی باز و سومی تا (دو سه تست به زور زدم)
نیدونم من کند ذهنم(100درصد)یا بقیه هم مث منن!!!!
اصلا تمرکز ندارم
من ریاضی رو 40 میخوام بزنم برا همین میشه بگید کدوم بحثا مهم تره تا اونارو بخونم فقط ( ینی اِند نفرتو دارم از هندسه اه اه )
...

پاسخ:
پاسخ:
سلام لیلی عزیز
با اجازت جواب نظرتو توی وب جدید میدم ، نگران نباش همه چیز درست میشه
آدرس جدید
http://mahisk.blog.ir
اصلا ریاضی و فیزیک لعنتی رو چ جوری بخونم ؟؟؟(فیزیک گاج خریدم درسنامشو میخونم ولی تستاش میمونم ، ریاضی هم خیلی سبز خریدم خوب باز درسنامشو میخونم ولی ......)
من میخوام زیس+شیمی و قرابت+زبان لغت+عربیو تموم کنم برا تابستون(کدوم تابستون؟1 ماه خورده ای مونده به این میگی تابستون ؟خاک تو سرت لیلی:(((((((( ) + هفته ای دو بار ریاضی + فیزیک بخونم (فصلای مهمشو میشه بگید کدومان؟
روزانه :مثلا شنبه:زیس (نصف ی فصل ( اول جزوه عمارلو رو میخونم و تستاشو میزنم و بعد تست میکرو رو میزنم)/لغات زبان (دو ص که فک کنم 20 لغت باشه از دیکشنری گاج میخونم + املاشون (ولی خیلی فرارن خیلی زود فراموش میکنم )/شیمی (یک پنجم ی فصل .. اول کتابو بعد درسنامه ی مبتکران بعد تست مبتکران/قرابت 5 ص از هامون سبطی/عربی یع مبحث مثلا حال از تخته سیاه + دو سه تا تست از اون )
ولی خیلی زود فراموش میکنم .......
نیدونم چیکا کنم ......... چ جوری بخونم ..........
فقط میخوام کنکور بیاد و بره وخیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی سخ باشه(تا حرص نخورم که چرا نخوندم اسون بود میتونستم راحت بزنم فلان بهمان) تا من از تیر 95 مث ادم بشینم درس حسابی بخونم ( فقط فک و خیالم اینه )
زیاد شد معذرت
خلاصه ی این نوشته هام این میشه که چجوری بخونم درسارو ؟
شما هم کار و زندگی دارید مث من بیکار نیستید ک
به همین خاطر جواب ندید هم لطف کردین ...
همین که این وبلاگ هس و میام از مطالب استفاده میکنم بسه .
سلام ماهی جونم چطوری؟؟اوضاع روبراهه؟؟؟؟؟؟
عیدتم باتاخیرمبارک

پاسخ:
پاسخ:
سلام سینا عزیز
مرسی ، ممنون.به لطف شما دوستان خوبه خوبه
عید تو هم مبارک باشه.ممنون که به یادم بودی
  • ماهی سیاه کوچولو
  • سلام سارا عزیز
    ممنون ، خوبم.تو خوب هستی ایشالله؟
    ای میگذره
    اگه اشکال نداره همینطور باشه راحتترم
    امیدوارم ناراحت نشی از دستم
    راستی فکراتو کردی راجع به کنکور؟
    موفق باشی دوست عزیزم
    سلام ماهی
    من کتاب ماهی سیاه کوچولو رو خوندم
    چند روز پیش
    خیلی خوجل بود

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام فایزه عزیز
    آره کتاب واقعا خوبیه.خیلی از حرفهای آقای صمد بهرنگی در قالب این داستان گفته شده
    بین خودمون باشه یکی از کتابهای...بوده
    سلام
    برای زیست ژنتیک مهر وماه یا تخته سیاه؟چرا؟
    و برای زبان مبتکران یا شبقره(گرامر+تست)کدومش بهتره؟چرا؟
    ممنون

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام ملیسا عزیز
    از این ۴ کتاب من فقط شبقره رو خوندم که اگه تمام تستهاشو کار کنی کتاب خوبیه
    و کتاب تخته سیاه رو با اینکه خریدم ولی اصلا نتونستم ازش استفاده کنم.
    متاسفانه از کتابهای دیگه اطلاع دقیقی ندارم
    سلام ماهی خوبی؟ در چ حالی؟ روزا بت خوش میگذره؟

    من هرچی میخام وارد وبم بشم میگه رمز اشتباهه بااینکه درسته:| الان نمیدونم اشکال از کجاست ولی وبم ب فنا رفت

    پاسخ:
    پاسخ: سلام سما عزیز
    مرسی تو خوب هستی؟ ای میگذره ، خوبه در کل
    اشکال نداره اگه ایمیلت یادته بزن فراموشی رمز تا به ایمیلت بفرسته.اگر هم یادت نیست دقت کن وقتی رمز وارد میکنی صفحه کلیدت فارسیه یا انگلیسی و اینکه دکمه کپس لوک بازه یا نه؟
    نگران نباش ایشالله حتما درست میشه
    اوکی پس.خیلی خیلی ممنون.
    لطف کردید.موفق باشید

    پاسخ:
    پاسخ:
    خواهش میکنم نیما عزیز
    ایشالله موفق میشی
    سلام
    خسته نباشید
    سوال بنده اینکه
    میخوام برای کنکور تجربی 4 مبحث:زبان فارسی-هندسه-احتمالات در ریاضی-معتلات در عربی رو نخونم
    نظرتون چیه؟
    سریع جواب بدین خوشحال میشم .
    موفق باشید

    پاسخ:
    پاسخ: سلام نیما عزیز
    بنظر من فقط هندسه رو نخون , حیفه وقتی یکسال وقت داری این مباحث خوب رو نخونی
    زبان فارسی که واقعا تستای راحتی داره.اگه روزی فقط ۵ دقیقه براش وقت بذاری مطمئن باش میتونی همه ی تستاشو جواب بدی
    موفق باشی دوست عزیز
    سلام ماهی عزیز...چ خبر؟؟ طاعات قبول..التماس دعا

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام مهتاب عزیز
    سلامتی , فعلا همه چیز خوبه
    نماز و روزه های شما هم قبول باشه ایشالله
    مهتاب جان خوشحال شدم دیدم نظر گذاشتی
    محتاجیم به دعا دوست عزیز
    دکتر که میشنوی یاد چی می افتی؟

    پاسخ:
    پاسخ:
    یاد سه نفر پزشک می افتم , پروفسور سمیعی و دوتا از دوستای نزدیک پدرم
    kheyli kheyli kheyli kheyli kheyli ... mamnun
    vagean golid shooma !
    yani nemidunam ch juri tashakkor konam
    kheyli mamnun
    enshallah enshallah enshallah k movafaqh shid.
    tashakkor

    پاسخ:
    پاسخ: خواهش میکنم لیلی عزیز کاری نکردم وظیفه بود ^_^
    امیدوارم موفق بشی و امسال رتبه خیلی خوبی بیاری
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی