زندگی ماهی سیاه کوچولو

The Little Black Fish
زندگی ماهی سیاه کوچولو

مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید. اما من می توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ رو به رو شدم که می شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد ... (صمد بهرنگی - نویسنده ی داستان ماهی سیاه کوچولو)
________________________________
« اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خود نیستی، اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی - دکتر محمد قریب »

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۳۳ - جانی
    همممم

فقط ماهی مرده در مسیر رودخونه حرکت میکنه

پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۳۳ ق.ظ

فقط ماهی مرده در مسیر رودخونه حرکت میکنه

  • ماهی سیاه کوچولو

نظرات  (۴)

با سلام خدمت ماهی عزیز و تلاشگر و دیگر دوستان...امیدوارم خسته نباشی...
خیلی خوشحال شدم وقتی ساعت مطالعت رو دیدم که به ٨ساعت رسیده...امیدوارم رفته رفته بیشتر بشه و فعلا هم تو همین رنج نگهش داری...متاسفانه مشغله زیاد داشتم و به اینترنت دسترسی نداشتم.هر روز حدود١ساعت زبان مطالعه داشتم...

و اما دو روز پیش وارد یکی از بیمارستان ها شدم و خوشبختانه با یک پرستار اقای خوش اخلاق و به چشم برادری خوشتیپ:)) برخورد کردم...خیلی خودمونی و با حوصله همه ی شرایطش رو گفت برام از دوران کنکوری و پشت کنکوری و دیدی که نسبت به پزشکی و پرستاری داشته تا دوران دانشجویی و لیسانسش و همین الان که با یه خانوم پرستار ازدواج کرده و اکثر شیفت هاشون با همه...

و اما جمع بندی اطلاعات بعد از گفت و گو با ١٣پرستار!
مزایا:
بازار کار تضمینی-حقوق خوب در برابر اکثر پیرا پزشکی ها و رشته های دیگه-داشتن اجر معنوی خیلی زیاد-احترامی که بین مریضا و مردم دارن(البته گفتن همشون که بعضی وقتا ادم های بی اعصاب هم به پستمون میخوره ولی از بیمار نمیشه انتظار داشت)-جا برای پیشرفت هست-با ارشد میشه در بعضی از دانشگاه ها تدریس کرد-از ترم٤میشه کار دانشجویی کرد(که البته مقدار درامدش کمه و بیشتر در حد تجریه و اشنایی هست)-با هفته ای حدود ٣شیفت شب و هر روز یک شیفت ماهی نزدیک به ٣.٥-٤درامد-کار تقریبا راحت در اکثر بخش ها به خصوص در شیفت شب!(بر خلاف تصورمون!)-شرایط خیلی خوب برای مهاجرت و به گفته ی همشون تا ٤سال دیگه اوضاع خیلی متفاوته و هم درامد بیشتر و هم میزان فشار کاری کمتر میشه...
اما معایب:
اگه عاشق این رشته و کمک به بیمارا نباشی خستت میکنه و شاید فراری بشی!-فشار کاری بالا در بعضی بیمارستان ها و بعضی بخش ها-برخورد بد بعضی مریض ها و همراهان مریض ها-نداشتن مهر حتی تا دکترا-به دلیل کمبود پرستار اضاف کاری اجباری که بعضیا از خداشونه!و برای بعضی ها سخته-ضربه خوردن پرستار بیشتر از طریق همکار خودش!-به دلیل ارتباط مستقیم با بیمار ممکنه به بیماری مبتلا بشی مثل اکثر کادر درمانی(پرستار بیشتر)-اگه کارت سنگین باشه و توانایی جسمی خوبی نداشته باشی بعد از چند سال یه سری مشکلات مثل واریس یقتو میگیره!
و اما بقیه ی مشکلات که به نظرم مشکل نیست!(و نظر اکثر دوستان)
کم بودن حقوق نسبت به پزشک!
نداشتن استقلال کافی نسبت به پزشک!
در صورت اشتباه ممکنه پزشک یا مسءولت باهات برخورد بدی داشته باشه!(که گفتن کاملا بستگی به اون پزشک داره و میزان اشتباهت!)
و از این چنین مشکلات که همه ی اونا با توجه به مقایسه با پزشکی مشکل به نظر میرسه!
در صورتی که واقعا کدوم رشته تو ایران درامد و جایگاه پزشکو میتونه داشته باشه؟!
به گفته ی همه ی اون افراد اگه بخواین پرستاری رو با پزشکی مقایسه کنید اشتباهه و مشخصه با هم جور در نمیاد و شما زده میشی،نه تنها فقط پرستاری بلکه هر رشته ای در مقابل پزشکی تو ایران پایین تر میاد متاسفانه.علاوه بر قبولی در کنکور و سختی هایی که هست قبولی در تخصص به گفته ی اون پرستارا(و همینطور گفته ی ٣اینترن)در حد رویا هست...!
به گفته ی اکثر اون پرستارا(١٠نفرشون!) کار پرستاری خیلی شیرین تر هس(اگه عاشق باشی)نسبت به پزشکی که گاهی ٦ساعت تو اتاق ویزیت یک اورژانس نشسته و داروی تکراری تجویز میکنه!
به گفته ی اونها شرایط مالی خوب واسه پسری که میخواد سراغ پزشکی بره یکی از ملاک های مهمه...
و شیفت شب هم به گفته ی اونها فقط مشکل پرستاری نیست و از پزشک تا راننده ی امبولانس شیفت شب داره!(البته اونا نظرشون این بود که شیفت شبشون راحت تره تا شیفتای دیگه!)
این بود جمع بندی تحقیقات من از این رشته...

پی نوشت١:ببخشید باز هم بابت پست های طولانی!
پی نوشت٢:چون دوس ندارم تو اطلاعاتی که میدم خطایی باشه،باید بگم دو تا از اون پرستارا گفتن شغل سختیه و پیشنهاد میکنم سراغش نیای و تغییر نظر بدی...ولی بعدش هم گفتن اگه عاشق کمک کردن هستی و میدونی روحیشو داری خیلی بهتر از رشته های دیگس...
پی نوشت٣:با توجه به اطلاعاتی که به دست اوردم انتخاب رشته میکنم برای پرستاری...البته هر جایی نمیرم!ولی انتظار هم ندارم پزشکی ازاد تهران بیارم!شما دعا کن یه جای خوب قبول شم...!
پی نوشت٤:زندگیو هیچوقت سخت نگرفتم و نمیگیرم...پس اگه احساس کردم وقتم هدر میره تو این رشته میام بیرون ازش و شروع میکنم واسه رشته ی دیگه!امید به خدا...
ارزوی موفقیت دارم برای هممون...به خصوص تو ماهی جان...
امیدوار باش و خسته نشو...وقتی به هدفت برسی همه ی خستگیت در میره...با افتخار از این زمانا یاد میکنی...اون روزا میان به زودی اگه بی نظیر باشی...
موفق و بی نظیر باش...

پاسخ:
سلام حسین عزیز
دلمون واست تنگ شده بود، خیلی خوشحال شدم اومدی
آره، دیگه تصمیم گرفتم ساعت بذارم چه ساعتی چی بخونم تا مطالعه ام بالا بره
انتخاب کردن واقعا سخته، مزایا واقعا خوبه و معایب هم آنچنان سخت نیست، بالاخره هر رشته ای و شغلی که باشه بدون مشکل نیست و زحمت داره
شیفت شب چون اکثرا از زیر کار در میرن و استراحت دارن میگن راحته ؛)  اکثر پرستارا مثلا وقتی باید هر یکساعت دمای بدن بیمار رو چک کنن، یه بار که چک میکنن برای نوبت بعد هم ساعتشو میزنن تا برن استراحت کنن یا به همراه مریض میگن چک کنه اگه زیاد بود یه نصفه قرص استامینوفین به مریض بده و مسائل مشابه ...
انشالله خدا کمک میکنه هرچی به صلاحته پیش میاد، بارها برام پیش اومده خواستم کاری بکنم نشده بعد فهمیدم بهتر بوده که نشه و یا کاریو انجام دادم ولی به میل خودم نشده بعدها فهمیدم که به اون شکلی که انجام شده بهتر بوده. خدا خیلی حواسش به بنده هاش هست و اون مسیری رو تو زندگیمون قرار میده که به نفعمونه 
خیلی ممنونم ازت حسین عزیز، از صمیم قلب برات آرزوی موفقیت میکنم. تو فقط کاری که باید رو انجام بده و اصلا نگران هیچ چیزی نباش، بقیشو خدا خیلی راحت درست میکنه
موفقی باشی دوست عزیزم 🌺
اول تبریک واسه ساعت مطالعه 8 ساعت در روز. گل کاشتی.
و بعد اینکه همه ماهی های زنده در جهت آب شنا نمی کنند. ( از اون قیدای زیست:)))))
اون آدمایی که خلاف جهت آب شنا می کنند آدمای موفقی هستند. آدم خاص بودن و تک بودن باعث پیشرفت روحیه و خود فرد می شود.

پاسخ:
:)  ممنون
:)
؛) کلیّتشو حساب کردن
دقیقا این آدم ها ما هستیم ؛)
عالییی
درگیر ی عده مسئلم ب خاطر همین 3 ساعت
پاسخ:
انشالله که هر چه زودتر مشکلتون حل بشه 🙏
سلام من خیلی اتفاقی با وبتون آشنا شدم اینطور که.فهمیدم انگار سال اولتون نیست که کنکور دارید راستش من امسال سال دومم بود که کنکور دادم رتبم خیلی بد نشد ولی رشته ای که دوس دارم نمیارم همه خیلی اصرار کردن که بزن یکی از رشته های پیراپزشکی و برو و دیگر نمیتونی یک سال پشت کنکور بمونی ولی من راستش خودم میدونم اگه رفتم انصراف میدم چون هیچ علاقه ای ندارم ولی بازم نگرانم نمیدونم الان باید چکار کنم همه میگن اگه مشاور نگیری و کلاس نری بازم همون طور میشه چون کتابا هم تغییر کرده من واقعا سردرگمم نمیدونم باید چکار کنم نظر شما چیه؟؟
پاسخ:
سلام شیما عزیز
تا اونجا که من اطلاع دارم تغییر زیادی تو کتابها ایجاد نشده. اگه واقعا میدونی انگیزه ی یک سال عالی درس خوندن رو داری، از همین امروز شروع کن به خوندن. همه ی مطالب توی کتابا هستن و با تمرین و تکرار یادشون میگرید ولی اگه میدونی یه نفر درس بده بهتر یاد میگیری و البته اگه برات مقدور باشه کلاس هم خوبه و کمک میکنه به شرط اینکه کلاسها مفید باشه و سطح خوبی داشته باشه
همه چیز به اراده و انگیزه ی خودت بستگی داره
برات آرزوی موفقیت میکنم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی