زندگی ماهی سیاه کوچولو

The Little Black Fish
زندگی ماهی سیاه کوچولو

مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید. اما من می توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ رو به رو شدم که می شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد ... (صمد بهرنگی - نویسنده ی داستان ماهی سیاه کوچولو)
________________________________
« اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خود نیستی، اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی - دکتر محمد قریب »

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۳۳ - جانی
    همممم

فرصت باقیمانده تا کنکور از زبان دکتر احمد عزیز

دوشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۲۵ ب.ظ
امروز یه پست میذارم از زبان دوست خوبم احمد عزیز

امیدوارم هرجا هست همیشه موفق باشه


«فرصت تمام شد‌، د‌یگه وقت ند‌ارم. ای ‌کاش از اول سال بهتر د‌رس می‌خواند‌م …».این‌ها جملاتی هستند‌ که این روز‌ها از زبان بسیاری از د‌اوطلبان کنکور شنید‌ه می‌شود‌. کسانی که فکر می‌کنند‌ می‌توانستند‌ بهتر باشند‌، نتیجه‌ی بهتری هم بگیرند‌ و حالا … حالا همه‌چیز را تمام شد‌ه می‌د‌انند‌.

اما من فکر می‌کنم این موضوع به‌شکل د‌یگری هم قابل بررسی است. بیا یک ‌بار د‌یگر با هم زمان‌های باقی‌ماند‌ه تا کنکور را حساب کنیم.مطمئنم که از اواخر فروردین تا روز کنکور «یعنی حد‌ود‌ 10 هفته»، بیش‌تر کلاس‌ها تعطیل شد‌ه و تقریباً تمام روز فرصت د‌ارید.

اگر فرض کنیم که می‌خواهی از همه‌ی فرصت‌های روز استفاد‌ه کنی، باید‌ بتوانی ۱۲ ساعت د‌ر هر روز د‌رس بخوانی. یاد‌ت باشد‌ که قرار نیست از خواب و … کم کنی، فقط کافی است د‌ر ساعات بید‌اری (۱۸ ساعت)، بیش‌تر زمانت را مطالعه کنی.

د‌اشتیم حساب می‌کرد‌یم … 70 روز ۱۲ ساعته یعنی 840 ساعت!

حتماً یاد‌ت می‌آید‌ که د‌ر ماه‌های مهر و آبان و … ۴۰ ساعت د‌ر هفته د‌رس‌خواند‌ن خیلی خوب بود‌.

حالا حساب کن که 840 ساعت یعنی 21 هفته‌ی ۴۰ ساعته و این یعنی حدود 5 ماه!

مطمئن هستم که الآن بعضی از شما که د‌ائماً منتظر اتفاقات بد‌ هستید‌ و به نکات منفی بیش‌تر توجه می‌کنید و‌ با خود‌ می‌گویید‌: خوب این وقت را همه د‌ارند‌ … .

با فرض این‌که همه از این فرصت استفاد‌ه خواهند‌ کرد‌ و روزانه ۱۲ ساعت د‌رس می‌خوانند‌ «که مطمئنم این اتفاق نمی‌افتد» می‌خواهم نگاهت را به زمان زیاد‌ موجود‌، جلب کنم و این‌که د‌ر این زمان خیلی از چیز‌ها می‌توانند‌ تغییر کنند‌.

قبول کن که د‌ر یک مسابقه‌ی ۱۰۰ کیلو‌متری، کیلو‌متر ۵۰ مسابقه نباید‌ ناامید‌ شد‌. چون هنوز ۵۰‌د‌رصد‌ زمان باقی ماند‌ه است.

حالا یک لحظه مکث کن … چه‌قد‌ر باور د‌اری که این زمان برای موفقیت کافی است؟

می‌د‌انی د‌لیل نتایج فوق‌العاد‌ه عالی د‌اوطلبان ناامید‌ سال‌های قبل د‌ر کنکور، که د‌ر همین زمان د‌ر‌وضعیت مشابه تو بود‌ه‌اند‌، چیست؟

این است که برخی افراد باور نمی‌کنند که این‌ زمان برای موفقیت و رسید‌ن به‌هد‌ف کافی است. باور نمی‌کنند‌ و همین سبب می‌شود‌ تا حرکت‌شان کُند‌ یا متوقف شود‌ و آن وقت فرصت خوبی برای افراد‌ی مثل تو به‌وجود‌ می‌آید‌ تا بتوانی به اهد‌افت د‌ست‌ یابی.

فکر می‌کنی امسال …

چند‌‌ نفر به این موضوع فکر می‌کنند‌ که ارد‌یبهشت و خرد‌اد،‌ معاد‌ل ۲ماه فرصت مطالعه وجود‌ د‌ارد‌؟

چند‌ نفر باور می‌کنند‌ که این فرصت برای موفقیت کافی است؟

و چند‌ نفر از این فرصت استفاد‌ه می‌کنند‌؟

این‌ها را کنار هم می‌گذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که این موضوع یک امید‌ واهی نیست، بلکه یک واقعیت تجربه شد‌ه است. د‌وست د‌ارم با تمام وجود‌ بگویم که باور کن، می‌توانی د‌ر این زمان باقی ماند‌ه (5 ماه) نتیجه‌ی د‌لخواهت را بگیری.

د‌وست د‌ارم فریاد‌ بزنم که تلاشت را متوقف نکن چون موفقیت د‌ر یک قد‌می توست. نگو که وضعیت تو با بقیه متفاوت است، نگو که این حرف‌ها فقط برای امید‌ دادن است.

من د‌ید‌ه‌ام که رتبه‌های چهار‌‌ رقمی کنکور‌های آزمایشی با جد‌ی‌گرفتن همین حر‌ف‌ها د‌ر کنکور سراسری معجزه کرد‌ه‌اند‌ … آن هم نه یک نفر … هزاران نفر. آن هم نه د‌ر یک سال … د‌ر تمام سال‌هایی که کار کرد‌ه‌ام. من یقین د‌ارم که در این زمان باقی‌ماند‌ه تا کنکور می‌توانی نتایج شگفت‌آوری بگیری و ثابت کنی که لایق موفقیت هستی.

پس با تمام قد‌رت به پا خیز و فقط به اوج‌گرفتن فکر کن … فقط.

 

 

  • ماهی سیاه کوچولو

فرصت باقیمانده تا کنکور

نظرات  (۱۵)

سلام وبلاگ بسیارزیبایی دارید لطفا وبلاگ ما رو بانام
کنکوراسان است ارزان لینک کنید
http://konkor........blogfa.com

پاسخ:
پاسخ:
سلام عماد عزیز
ممنون ، اومدم وبلاگتو دیدم ولی فکر کنم شما جز کسانی هستی که این دی وی دی ها رو گرفتن و پشیمون شدن.متاسفانه من از این موسسه خوشم نمیاد.شرمنده
ماهی این کتابه ک گفتی در چ مورده؟؟؟

لابد این کتابو ک خوندی تصمیم گرفتی این اسمو انتخاب کنی!!

پاسخ:
پاسخ:
سلام سما عزیز
این کتاب یکی از داستان های آقای صمد بهرنگی هست که من خیلی دوسش دارم.اسم کتاب و شخصیت اصلی داستان ماهی سیاه کوچولو است.
آره دیگه من همه داستان هاشو دوست دارم مخصوصا اینو
سلام ماهی جوووون..خوبی؟؟
آزمون چه کردی؟؟؟/

پاسخ:
پاسخ:
سلام مهتاب عزیز
ممنون.متاسفانه من آزمون نمیتونم بدم.ایشالله که خوب داده باشی
سلام
خوبی؟
ازمون امروز
http://www.kanoon.ir/Public/TestKey.aspx?td=13930107&gc=3
راستی بهت تبریک میگم
دیشب کولاک کردیا

پاسخ:
پاسخ:
سلام اعظم عزیز
مرسی به لطف شما.امیدوارم آزمونو امروز خوب داده باشی
ممنون ، آره خودم هم خیلی کیف کردم.ایشالله امشب نوبت تو که کولاک کنی
سلام ببخشید منظورتون چیه همون ثنا؟ من این اولین نظرم تو پستتون بود و خیلی اتفاقی اون روز با وبتون اشنا شدم اگه یه ثنای دیگه هم هست من اسممو عوض کنم

پاسخ:
پاسخ:
سلام ثنا عزیز
بله یه دوست دیگه با اسم ثنا هستن.حالا اگه میخواین عوض کنید به آخر اسمتون یه چیزی اضافه کنید فکر کنم خوب باشه.که هم اسمتون باشه هم با یه نفر دیگه اشتباه نشه
مرسی از اینکه جواب دادی
ماااااااااااهییییییییییییییییی

ی ماهی سیاه داشتم میدیدمش یاد تو میوفتادم الان مردش

پاسخ:
پاسخ:
سما عزیز ناراحت نباش.ماهی های عید همینن.مال ما هم همون اول سیاهاش مردن
ایشالله کتاب ماهی سیاه کوچولو رو بخر ، خیلی خوبه
سلامممممم ماههییییییی جون خوبی؟؟؟؟؟؟؟اومدم خداحافظی کنم و بگم بعد از هیفدهم میام تو مسابقه فردا صبح دارم میرم مکه ...از بقیه هم از طرفم خداحافظی کن .برو رو سکو به جای من .......
ببین حالا دم رفتن بهم بگو خانم ماهی یا آقا ماهی؟؟؟؟؟؟؟البته به قول یکی از دوستان فرقی نداره مهم اینه که دوست خوبی هستی.....
خداحافظ به قول خودت ماهی سیاه کوچولو عزیز

پاسخ:
پاسخ:
سلام ریما عزیزززززززززززززززززز
وای خیلی خوشحال شدم این خبرو بهم دادی.ایشالله بسلامتی بری و برگردی.اگه لطف کنی و یه دعای کوچولو برای من اونجا بکنی خیلی خیلی ازت ممنون میشم
سعی خودمو میکنم.واقعا مرسی
  • الــــــــهه
  • سلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــام
    خوبید؟؟؟باور کن هر دفعه اومدم کامنت بذارم یه مشکلی بیش اومد..دیروز ک برزخی بود واسه خودش ولی خدارو شکر تموم شد.....امروز خوب بود...فردا ایشالا عالی ...پس فردا بسیار عالی....تا خود روز کنکور ک دیگه اوج شادی و سروره.....
    باتمام وجود دلم واسه دانشگاه تنگ شده....
    ایشالا ک همگی میشیم دندان/بزشکی/دارو ورودی 93 دانشگاه؟؟؟؟؟؟
    من شیراز......

    پاسخ:
    پاسخ: سلام الهه عزیــــــــــــــــــــــز
    مرسی فردا عالی میشم
    آی گفتی دانشگاه ...
    ایشالله همینطور پیش بری و حتما شیراز قبول میشی حالا اون رشته ای که دوست داری(به من باشه میگم ایشالله پزشکی شیراز)
    مرسی از اینکه وقت گذاشتی
    سلام ماهی جونم این ثنا خانم همون ثنا خانم 1ماه بیش نیس؟

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام سینا عزیز
    والا نمیدونم دقیقا.حالا خودشون این متنو که خوندن میان جواب میدن
    سلام ماهی کوجولوووووووو چ همه درگیر بسر یا دختر بودنت هستن...مهم نیس چی هستی مهم اینه ک دوست خوبی هستی

    ممنووووون بابت این بستت هر چند روز چنین بستای واس خونه تکونی افکار منفی نیازهههه سعی کن هر چند روز برامون بذاری دختر بررووویییی نیستماااا فقط دوست دارم چنین بستاییو

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام سما عزیز
    آره میبینی اوضاعی شده شما خیلی خیلی لطف داری خوبی از خودته سما جان
    آره واقعا این متن ها عالین.خودم چندبار خوندمش
    جایی دیدم حتما میذارم (فعلا سروش کلی از دستم عصبانیه)
    ماهی جان امیدوارم آرامش و اطمیناندر عمق قلبت همیشگی بشه و امسال ان شاالله موفق بشی

    پاسخ:
    پاسخ:
    مرســــــــــــی فائزه عزیز ، خیلی لطف داری.ایشالله همگی امسال کولاک میکنیم
    سلام عیدتون مبارک ببخشید اگه یکی 3 ماه روزی 15 ساعت بخونم میتونم زیره 2500 بیارم؟؟؟؟

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام ثنا عزیز
    عید شما هم مبارک باشه ایشالله
    بنظر من اگه واقعا این زمان مطالعه رو داشته باشه ، خیلی بهتر از زیر 2500 میتونه بیاره
    ایشالله موفق میشی دکتر ثتا عزیز(البته در آینده)
    سلام ماهی جونم من دوباره برگشتم خیلی دلم برای بچه های گروه تنگ شده بود گفتم اول بیامو به توی سری بزنم بااینکه این چند روزو نبودم درس بخونم اما این متنو که خوندم انرزی گرفتم ازدکتراحمدی ممنونم که اینو نوشته وازتوهم که اینو گذاشتی تابقیه استفاده کنن هم سباس گذارم باتشکرداداشت سینا

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام سینا عزیز
    خیلی خوشحالم کردی اومدی.این چند روز منم اصلا نتونستم خوب درس بخونم.
    با توانی که تو داری ایشالله جبران میکنی درسها رو
    خواهش میکنم داداش سینای عزیز
    سلام ماهی....عالی بود..امیدوارکننده..

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام مهتاب عزیز
    خواهش میکنم.خوشحالم مفید بود
    سلام محشر بود ازت وافعا ممنونم

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام فائزه عزیز
    خواهش میکنم.دست دکتر احمد درد نکنه
    موفق باشی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی