زندگی ماهی سیاه کوچولو

The Little Black Fish
زندگی ماهی سیاه کوچولو

مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید. اما من می توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ رو به رو شدم که می شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد ... (صمد بهرنگی - نویسنده ی داستان ماهی سیاه کوچولو)
________________________________
« اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خود نیستی، اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی - دکتر محمد قریب »

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۳۳ - جانی
    همممم

سنگ ثروت عشق

شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ب.ظ

درزمانهای گذشته پادشاهی تخته سنگی را در وسط جاده قرار داد وبرای اینکه عکس العمل مردم را ببیند خودش را در جایی مخفی کرد.بعضی از بازرگانان وندیمان ثرتمند پادشاه بی تفاوت از کنار تخته سنگ می گذشتند بسیاری هم غرولند می کردند که این چه شهری است که نظم ندارد حاکم این شهر عجب مرد بی عرضه ای است و..نزدیک غروب یک روستایی که پشتش بار میوه بود نزدیک سنگ شد وبا هر زحمتی که بود تخته سنگ را از وسط جاده برداشت وان را کناری قرار داد ناگهان کیسه ای دید که زیر تخته سنگ قرار داده شده بود کیسه را باز کرد داخل ان سکه های طلا ویک یاداشت پیدا کردپادشاه نوشته بود:هر سد و مانعی می تواند یک شانس برای تغییر زندگی انسان باشد

  • ماهی سیاه کوچولو

نظرات  (۸)

@ About Elly
خیلیییی لطف میکنید بمون !
ماهی اون سایت هنو معلوم نی درست حسابی بذاره یا نه ! بذاره هم میبینی که 2 رو طول میکشه ! !
إلی خیییلی ممنون :)
امیدوارم کنکور امسال خوب بیاری !

پاسخ:
بله واقعا لطف دارن
انشالله که زود میذارن تا دوست عزیزمون تو زحمت نیفتن
انشالله همگی موفق باشید
slm
?azmunaye qalamchie 93 ro darin bacheha
age kasi dare mishe bezare ya email kone vasam
mamnun misham
bazam mer30
پاسخ:
سلام مرضیه عزیز
متاسفانه من ندارم، ولی میتونی از سایت کنکور دانلودشون کنی.سال قبل رایگان نمیدادن اما امسال دارن رایگان برای دانلود میذارن، شاید فایلهای سالهای قبل هم رایگان کرده باشن

سلام ماهی جان
اومدم دیدم که بالاخره ماه مهر پست گذاشتی. امیدوارم از زمانی که رفتی تا حالا مطالعه مفید داشته باشی و البته برای آزمون 24 مهر خودت رو خوب آماده کرده باشی. اگه سایت ها آزمون 24 مهر رو همون روز نذاشتند، من حتما برای شما و افراد این سایت همون روز آپلود میکنم تا طبق برنامه تون پیش برید. البته به شرطی که خودت باشی و نظرات رو تایید کنی تا همه ببینند.
پاسخ:
سلام درباره الی عزیز
ممنونم، امیدوارم تو هم تونسته باشی بخوبی ازش استفاده کنی. 
بازم منو شرمنده میکنی، خیلی از لطفت ممنونم. فقط به همون شرط که اگه حالشو نداشتی یا نشد به خودت زحمت ندی
حتما هستم دیگه
سلام ماهی جون
خوبی؟
خوب پیش میری دیگ ؟ :)
امسال سال ماست ..
پاسخ:
سلام صنم عزیز
ممنون خوبم، تو خوب هستی؟
آره به امید خدا ؛)
١٠٠٪٪٪
:)
قابلتو نداره ماهی جان...وظیفس...
من یه مشکلی که دارم اینه که فقط از عمومیا دینی رو میخونم...اونم یک دور واسه همین درصدم بالای ٦٠نرف هیچ وق...عربی هم که مینداختم پشت گوش!زبانم که میگفتم لغته!ادبیاتم که چون همیشه یه ٣٠-٤٠درصدی نخونده میزدم نمیخوندم...این عادتا رو باید ترک کنم...
کتابخونش واقعا فوق العادس و جات خالیه ولقعا...در مورد یه جمله که گفتی من که نمیتونم متوجه نشدم منظورت چیه ماهی...
درصد ها شاید اینجا بد نباشه ولی بره تو ازمون بعید میدونم زمین تا اسمون فرقش نباشه!
زیست رو که ترکیبی از کلی فصل دیگه میدن...البته الگو هم تستاش خوبه و اگه تو همین سطح باشه خوب میشه...شیمی هم که مبتکران تستاش متوسطه...باید ازمون شیمی فار رو بگیرم...
اره ایشالا از امروز یه تایپک بزن واسه ساعت مطالعه و بحثش...هم مثل دفتر ارزیابی میمونه هم بهتر میتونیم همدیگه رو راهنمایی کنیم...
شک نکن ماهی جان...ساعت به ساعت،روز به روز،هفته به هفته،ازمون به ازمون بهتر میشیم تا خود کنکور...
پرفسور سمیعی که کارش بیسته واقعا...ایشون هم مثل ما بوده...بعید میدونم فرقی داشته باشه از خیلی لحاظا...تنها فرقش استفاده ی درست از زمان بوده که الان به همچین جایگاهی رسیده...حتما نگاه میکنم اگه پخش شد...

امروز دانشگاه داشتم مث ٤شنبه و٥شنبه...برای همین زیاد نتونستم بخونم...ولی خوب نذاشتم صفر بشه مطالعم...
٣ساعت و٤٥دقیقه مطالعه...٢١تست شیمی٢(+اتمام فصل١)از روی مبتکران درصد٧٥-
٢٥تست زیست فصل٢زیست دوم(سری١) از الگو درصد ٥٨
٢٠تست زیست فصل٢زیست دوم(سری٢)از الگو درصد٧٨

ایشالا فردا بتونم بیشتر بخونم و همینطور شاهد عالی خوندن دوست خوبم هم که خدمتش شناخت داری مثل اینکه!باشم...؛)
پاسخ:
اول از همه شرمنده که دیر شد جواب بدم
لطف میکنی، ممنونم ازت
عمومیا اشکال نداره فقط عربی رو بتونی بخونی بقیش مشکلی نیست
انشالله که تو کنابخونه خوب تونسته باشی بخونی و تو آزمون هم همین درصدها تکرار میشه
بازم شرمنده نتونستم بیام پست بذارم
به امید خدا حتما همین طور میشه
پروفسور که واقعا عالیه. خب از نظر انسان بودن که مثل ما هست ولی تفاوت فکریش از زمین تا آسمونه. ایشون کل زندگیشونو صرف شغلشون کردن ولی ما میخوایم با شغلمون زندگیمونو بسازیم و همین باعث عقب افتادگی میشه متاسفانه
چند روز دیگه هو فرصت هست ، میدوارم برای آزمون خودتو خوبه خوب آماده کنی. من برم بخونم که اولی رو حداقل خراب نکنم ؛) [همراه با شکلک استرس]

:)
سلام بر ماهی عزیز...
خسته نباشی...
اره واقعا کتاب خونش عالی و ساکته...ظاهری که داره،اون امکاناتی که در اختیار هر قشری میزاره(دانش اموز،دانشجو،محقق و...)کاملا ایده عاله...
امروز وقت تلف شده داشتم...یه سری هم به کتاب فروشی زدم برای خرید کتاب دانشگاه...
ساعت مطالعه ی کل ٦ساعت و ٢٠دقیقه(٣٠تست شیمی از مبتکران درصد٩٣-٣٤تست زیست از الگو درصد٦٦)(تست هایی رو که میزنم زمان دار میزنم حتی اموزشی هارو و درصد هارو یادداشت میکنم که بعد ها متوجه بشم چه جاهایی اشکال اصلیم بوده...
به امید خدا فردا شیمی دوم فصل یک تموم میشه و فصل یک پیش دو رو شروع میکنم...(شاید هم زودتر شیمی دوم رو تموم کردم که برم سراغ سوم)
برای ریاضی هم به امید خدا این ١ماه اینده که بحث روی احتمال و امار هست رو به مشکلات پایه ایم اختصاص میدم که مشکلم حل شه...
هنوز کتاب عمومی ندارم متاسفانه و تا دو روز دیگه دوستم بهم میدتشون...

نشد ماهی جان!!!
هم پیش میره و هم عالی پیش میره! باید عالی پیش بره...
امسال دیگه به ناامیدی و وقت تلف کردن نباید بگذرونیم...
یادته انگار همین دیروز بود...دیروز چیه!همین امروز...پست گذاشتی شروع اولین روز کنکوری...٨ساعت هم خوندی...!
٢٦خرداد بود...و امروز ١٤مهر...مثل برق گذشت...همه ی این روزها هم میگذره و میپیونده به بقیه ی عمرمون...چه بخوایم چه نخوایم...من و تو و امثال ما خیلی بهتر  متوجه این زود گذشتن ها هستیم...
به اندازه ی کافی وقت داریم...ولی نه واسه درجا زدن و وقت تلف کردن...واسه رسیدن به هدفی که بعد چند سال هنوز بیخیالش نشدی...واسه رسیدن به هدفی که با سختی هاش بیخیالش نمیشم...واسه رسیدنشون به هدفی که بعد از گرفتن لیسانس،ارشد و حتی دکترا برگشتن و دوباره میخوان کنکور بدن...
این همه تلاش برای چی واقعا...
بدون شک ارزش خیلی بالایی داره که کسی تو سن بالای٣٠سال از زندگیش میزنه و دوباره میخونه...
اول راهیم...هم اول سالی که به کنکور ختم میشه،هم تقریبا اول زندگی ای که به ارزو هامون...
خسته نشو ماهی عزیز...چون این حقو نداری!هیچکدوممون نداریم...!
به قول یکی از دوستام که برام واقعا عزیزه امسال بهترین شرایط از هر لحاظه...چه تاثیر معدل چه زمان کنکور و ...!نمیدونم میشناسیش یا نه...ولی من که به روحیه ی عالی و هدفش اطمینان دارم...پیشنهاد میکنم تو هم بهش اطمینان کنی...ضرر نمیبینی دوست خوبم...
پاسخ:
سلام حسین عزیز
اینجوری باشه خیلی عالیه، انشالله رفتی شرایطش به همین شکل باشه
خیلی خوبه ساعت مطالعت داره میره بالا سعی کن حفظش کنی، مطمئنا میتونی (درصدها هم که عالی، من برم که فایده نداره :)  )
برای کتاب عمومی اگه درسی منظورنه، تا کتاب بدستت برسه میتونی از سایت اصلی چاپ کتابا دانلودشون کنی

آره یادته، واقعا زمان خیلی زود میگذره
راست میگی، اینجوری اصلا خوب نیست، درستش میکنم
انشالله با تمام انرژی روزها و آزمونها رو یکی یکی با موفقیت پشت سر میذاریم و به هدفمون میرسیم.
راستی دیشب یه مستند جدید از پروفسور سمیعی تو یکی از شبکه های آذربایجان شرقی یا غربی دیدم. یکی از دوستاشون میگفت، واقعا آدم فوق العاده ایه و هر هدفی که تو زندگیش تعیین میکنه بهش میرسه و ازش جلو میزنه. به احتمال زیاد بقیه کانالها هم میذارن
خیلی خیلی ازت ممنونم واقعا نظرت به موقع بود. داشتم میرفتم تو جاده خاکی
آره اتفاقا اون دوستتو میشناسم، اونم یه دوست خیلی با اراده و بیسسست داره که با هم از مهرماه عالی خوندن و تو کنکور ٩٥ پزشکی قبول شدن، الانم همه دکتر صداشون میکنن. خوشبحالشون ؛)
سلام ماهی عزیز...خسته نباشی...
متن هم عالی بود...واقعا همینطوره...
ایشالا امسال به هدفمون میرسیم...
درسا چطور پیش میره؟همه چیز رو به راهه ماهی جان؟
امروز عصر رفتم کتابخونه ثبت نام کردم...واقعا فوق العاده بود این کتابخونه...یقینا میتونم بگم بهترین کتابخونه ای که تا به امروز دیدم...
به امید خدا از فردا استارت جدی تر رو میزنم.
امروز٤ساعت و١٥دقیقه مطالعه داشتم...امیدوارم فردا بتونم دو برابرش کنم...

در مورد بحث دی وی دی هم که شد،دی وی دی های اقای منتظری واقعا خوب هستن و تاثیرشو تو چند نفر دیدم...فعلا دارم با مهر و ماه کار میکنم و بهتر با درسنامه هاش کنار میام.تنها مشکلم مباحث پایس که اجازه نمیده بتونم همه ی تست هارو حل کنم...این مشکلات پایه از رادیکال ها گرفته میشه تا ساخت معادله و...نمیدونم با دی وی دی های اقای منتظری میشه حلشون کرد یا نه...
امسال باید هر چیزی که به نفعمونه رو پیاده کنیم...فرصت امتحان و ریسک نداریم...راه منطقی و درست رو باید طی کنیم تا موفق بشیم...
سخته...خیلیم سخته! ولی دور از دسترس نیست...قبلا تونستن...پس ما هم میتونیم...
به امید موفقیت هممون...
پاسخ:
سلام حسین عزیز
ممنون، شما هم خسته نباشی
پیش میره ولی نه خیلی خوب
اگه سالن مطالعشون ساکت و آرام باشه خیلی خوبه، کتابخونه واقعا محیط بسیار خوبیه برای مطالعه
بنظرم باید طوری بخونیم که از همین آزمون اول بتونیم کل مباحثو بخونیم و از برنامه عقب نیفتیم، مشکل اصلی من تا حالا این بوده، آزمون اول خوب و کامل نمیخوندم و برای آزمون دوم باید زمان بیشتری میذاشتم که مباحث آزمون اول هم بخونم و وقت کم میوردم و دیگه خراب میشد ... 
منم با مهر و ماه دارم کار میکنم و بنظرم سطح سوالاش خوبه. فقط یه سوال، برای این آزمون تا ایستگاه چند احتمالو باید بخونیم؟ زیاد تو برنامه آزمون مشخص نیست
با اینکه آقای منتظری خوب درس میدن ولی فکر نمیکنم من تهیشون کنم، از این فیلم هایی که تو آپارات هست استفاده میکنم حالا هر چقدر شد بالاخره مفیده :)
انشالله ما هم به اندازه ی تلاشی که داریم میکنیم نتیجشو میگیریم، امیدوارم بتونیم تلاشمونو بیشتر کنیم تا نتیجه ی بهتری بگیریم

عالی بود
راستش امسال اخرین فرصت منه 
تغییر رو از خودم شروع کردم ،تا دنیای من تغییر کنه ،به سمتی بره که خدا وشادی پر رنگ تر از همیشه باشن
خدا کنه مثل بعضی روزها خسته و نا امید نشم ،دلسرد نشم 
ای کاش پرسش من بهترین باشه وبهترین پاسخ رو از دنیاکه نه خدا بگیرم
پاسخ:
انشالله که بهترین پاسخ رو میگیرید و موفق میشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی