زندگی ماهی سیاه کوچولو

The Little Black Fish
زندگی ماهی سیاه کوچولو

مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید. اما من می توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ رو به رو شدم که می شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد ... (صمد بهرنگی - نویسنده ی داستان ماهی سیاه کوچولو)
________________________________
« اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خود نیستی، اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی - دکتر محمد قریب »

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۳۳ - جانی
    همممم

ساعت مطالعه ی هفته ی دوم آزمون 9 مرداد قلم چی

يكشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵ ق.ظ

سلام به همه ی کنکوری های عزیز

منتظر نتایج فوق العاده تون در هفته ی دوم هستم

دوست عزیزمون معصومه هم به جمعمون اضافه شد

مهدیه و زهرا عزیز هم امیدوارم این هفته بتونن شرکت کنن

راستی مهربون عزیز، اگه اومدی اینجا حتما بیا تو مسابقه شرکت کن واقعا تاثیر داره و خیلی کمک میکنه

موفق باشید

کنکوریهای ٩٥/ روزهای هفته شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنجشنبه جمعه جمع کل
ماهی سیاه کوچولو

 ٦

٣:٣٠ ٣   ٤:٠٥  ٦ ٤ ٨ ٣٤:٣٥
About Elly  ٥  ٧  ٤  ٧  ٦ ٦ ٠ ٣٥
Hosei.n  ٠  ١:٤٥  ١:٣٠  1 1 1 1 7:15
زهرا ٥ ٣ ٢ ٤ ٢ ٠
leo ١:٢٠
ی روانی ٢:١٥ ٣
مژگان
معصومه  
مهدیه
Mehraboon

سه شنبه: برای اینکه پزشکی قبول بشم، باید خیلی بیشتر از اینها تلاش کنم. فکر میکنم اگر یه مدت به خودم سخت بگیرم به مرور برام عادت میشه. از امروز تلاشمو میکنم و خیلی سخت برای رسیدن به پزشکی با کنکور میجنگم. دوستان عزیز یه نکته رو توجه داشته باشید که به مقدار کافی بخوابید تا انرژی لازم رو داشته باشید. موفق باشید 

پنج شنبه: به احتمال زیاد امشب نمیتونم بیام نظرها رو تایید کنم، نظرها بدون تایید هستن


خوشحالم از اینکه تو این هفته رقابت خیلی نزدیک شد

امیدوارم در هفته های آینده رقابت بین همه ی دوستان نزدیک دنبال بشه

برنده ی خوش شانس این هفته ؛)

About Elly عزیز با ٣٥ ساعت

نظرات  (۲۹)

یادم رفت بگم تو پیغام قبلی من امروز استراحت کردم. صفر ساعت. :)
پاسخ:
اِ اِ اِ ... فکر نمیکردم اصلا نخونی... فقط ٢٥ دقیقه بیشتر شدی :(
:)
تبریک میگم، برنده ی خوش شانس هفته ؛)  :)
انشالله از هفته ی دیگه بالای ٤٠ ساعت بخونیم
سلام ماهی جان
من به هوای اینکه سایتهای دیگه میگذارند، اسکن نکردم. :(
من زبان کلاس نرفتم، اما در حد تافل بلدم، چون کلاس های دوره فوق لیسانس اکثرا کتاب هاش منبع انگلیسی هستند و همینطور هم مقاله های علمی. اصلا خود پایان نامه نوشتن ارشد خودش یه جورایی کلاس زبان هست. کلا گرامر بلد نیستم که اونم تو کنکور ٢ تا ٣ میاد. که زیاد از درصد زبان کم نمیکنه. تو کنکور همش لغته که مهمه.
راز خوندن زبان اینه که معنی لغت حفظ نکنی بلکه به کار ببری. یعنی جمله رو که داری می خونی به فارسی تبدیل نکنی تو ذهنت. مثلا یک مثال می زنم. کنترولر تلویزیون معنی فارسیش میشه تنظیم کننده تلویزیون ولی شما وقتی میگی کنترولر تو ذهنت معنی تنظیم کننده نمیاد. همینطور سعی کن تو حرف زدن کلمات انگلیسی به کار ببری، لازم نیست فعل و فاعل و قواعد به کار ببری. مثلا همانطور که از کلمه اوکی استفاده میکنی. مثلا می خوای به یکی می خوای بگی که پیشرفت کردی تو درسات. می گی من تو درسام ایمپرو (improve) شدم. کلا سعی کن کلماتی که یاد گرفتی رو به صورت روزمره و به صورت فینگلش استفاده کنی.
پاسخ:
سلام درباره الی عزیز
نه، منظورم این نبود. شرمنده میکنی... فوقش میخرمش :)
خیلی خوبه، ممنووووووون بابت توضیحات عالی که دادی.
از امروز همین کارو میکنم، با خواهرم فینگلیش حرف میزنم :)
با سلام
اول بگم که ١٢ هزار نفر دیگه به آزمون قلمچی اضافه شدند و کلا جامعه آماریش به ٣٤ هزار نفر رسید. بعد بگم که رشد تراز تو قسمت اختصاصی و افت تراز تو قسمت عمومی داشتم و این افت به خاطر همین مسخره بازی سوالات منتخب کنکور از کتاب زرد بود.
کلا تراز عمومی شد ٥١٠٠ و تراز اختصاصی شد ٥٩٠٠ و تراز کل ٥٧٠٠.
درصد کل درس: ( دیگه سال دوم و سال سوم ننوشتم)
ادبیات کل ٢٤ درصد
عربی کل ٠ درصد:))))(واقعا با این حجم درسها به این زودی به مبحث قلم چی نمیرسم. دارم از صفر عربی رو شروع میکنم)
دینی کل ٤٧ درصد
زبان کل ٨٧ درصد
ریاضی کل ١٨ درصد
زیست کل ٥٩ درصد
فیزیک کل ٥ درصد(اصلا وقت نرسید، بیشتر میشد زد)
شیمی کل ٥٨ درصد

پی نوشت: دفعه دیگه قصدم تراز ٦٠٠٠ هست. باید مدیریت زمان تو آزمون رو یاد بگیرم. ریاضی و فیزیک رو سرسری زدم برای اینکه صفر نباشه. 
پی نوشت ٢: سوالا در حد آسون بود. چیز خاصی نداشت.
پاسخ:
سلام درباره الی عزیز
به احتمال زیاد برای آزمونهای بعدی باز هم بیشتر میشه
مهم اختصاصیه برای عمومی فرصت هست
باز هم زبانو گل کاشتی آفرین. کلاس زبان رفتی قبلا ؛)
ماشالله درصدات خوب شده، همونطور که خودت هم گفتی فقط بتونی مدیریت زمان داشته باشی خیلی بهتر هم میشه
انشالله امتحان بعدی بالای ٦٠٠٠ میشه
فردا آزمون... چقدر بده مباحث آزمونو کامل نخونده باشی، آدم استرس میگیره... این سایته هم فعلا نذاشته برای دانلود...
با سلام
من همین الان از آزمون قلمچی اومدم. وقت کم آوردم اصلا نرسیدم فیزیک بزنم. ولی بهتر از آزمون قبل بود. هنوز آزمون رو مرور نکردم. ولی زبان و دینی و شیمی آسون بود. قسمت های منتخب کنکور رو نزدم. آخه چه جوری میشه کل کتاب رو خوند. مگه اینکه بری زرد عمومی بخری سوال کنکور حفظ کنی.
راستی آزمون آنلاین زیست فاگوزیست هم دادم. درصدم شده 24 درصد. رتبم بین 300 نفر شد نزدیک 40. آزمون فگوزیست خیلی سخت بود. مثل کنکور بود. ترکیبی بود. باید هر سه تا کتاب رو می خوندی. هنوز جواب سوالها رو نذاشته.
من پنجشنبه 6 ساعت درس خوندم.

پی نوشت» به نظرم قبلا برای ثبت نظر کد امنیتی نمیخواست. چرا الان میخواد :؟؟؟؟!!!!

پاسخ:
سلام درباره الی عزیز
خسته نباشی ، خوشحالم بهتر دادی. انشالله درصدهاتم خوب میشه
وای شیمی ... خوشبحالت برات آسون بودن، من که تا حالا نتونستم درصد خوبی تو ریاضی و فیزیک و شیمی بیارم
آره واقعا منم نمیدونم هدفشون از این سوالای کل کتاب چیه :)
آفرین ٤٠ از ٣٠٠ نفر خیلی خوبه، متاسفانه من یادم رفت شرکت کنم :))
وقتی میذارم بدون تایید کد امنیتی میزنه حالا عوضش میکنم میذارم همون با تایید که بدون کد امنیتی بشه و راحتتر باشه
سلام.
ماهی اگه کتاب و جزوه خاصی رو تو و دوستات استفاده میکنین لطفا به من هم بگین تا تهییه کنم.نظرتون در مورد DVDچیه؟کدوم موسسه خوبه؟برای دروس ریاضی فیزیک و عربی احتمالا به مشکل برخورد کنم.تا 10 روز دیگه انشاالله شروع میکنم
پاسخ:
سلام امین عزیز
کل کتابهایی که دارم و استفاده میکنم همونهایی هستن که تو اون پست گفته بودم
دی وی دی های ١٠٠ رو گرفتم ولی یک درصد هم کمکم نکردن فکر میکردم حداقل عربی چون آقای ایاد فیلی بودن خوب باشه ولی اینطور نبود، دی وی دی های کنکور آسان است هم خودم ندیدم ولی بخاطر چیزهایی که شنیدم اصلا توصیه نمیکنم. کلا در مورد دی وی دی نظر خوبی ندارم ولی اگه موسسه ای باشه که خوب درس داده باشه میتونه کمک کنه
برای ریاضی و فیزیک فقط باید زیاد وقت بذاری و زیاد تست بزنی، حداقل ٣ ساعت در روز
عربی هم خودم مشکل دارم البته وقتی هم براش نذاشتم که بخونمش
دوستانی که اینجا هستن اگه از موسسات آموزشی اطلاعاتی دارن لطفا در اختیار دوستمون قرار بدید
انشالله با تلاش و پشتکارت موفق میشی دوست عزیز
سلام ماهی عزیز
ساعت مطالعه ی چهار شنبه=٢
ساعت مطالعه ی پنجشنبه=٠
شنیدید اخبار اعلام کرد کسانی ازمون ندادند ولی ثبت نام کردند هم می توانند انتخاب رشته کنند
پاسخ:
سلام زهرا عزیز
برای دانشگاه سراسری نیست، مثلا میتونن پیام نور برن
ساعت مطالعه رو نذارید صفر بشه خیلی بهتره. انشالله امروز بتونید خووووب بخونید 😇
  • مژگــــــان
  • اینستا ندارید؟! 
    پاسخ:
    متاسفانه برای وبلاگ اینستا ندارم
    راستی
    یه پیج باز کنین در مورد منابع کنکور تا همه نظر بدن یا خودت منو راهنمایی کن.مثلا اینکه کدام دی وی دی و کتاب کمک درسی و جزوه کدام اساتید مناسب هست.لظفا راهنمایی کنین.من صف کیلومترم و 8سال هست از کنکور فاصله گرفتم.با تشکر
    پاسخ:
    امین عزیز منابعی که دارم استفاده میکنم تو این پست گذاشتم

    http://mahi-sk.blog.ir/post/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C

    یه سری نکات آموزشی و راهنمایی در مورد انتخاب منابع هم تو این سایت هست

    http://alirezael.ir/post/457

    امیدوارم این مطالب مفید باشند و بتونه بهت کمک کنه

    دوستان هم اگر ممکنه لطف کنید و به امین عزیز کمک کنید، ممنون از همگی

    سلام ماهی.
    درجوابت میخام پاسخ بدم.
    من سال 86 در رشته پرستاری وارد دانشگاه دولتی شدم.با معدل الف دانشگاه رو تموم کردم.از سال 90 مشغول به کار شدم.نمیدونم چطور و از کجا شروع به توضیح کنم ولی مختصر و مفید بهت توضیحاتی میدم.1-درس هایی که توی دانشگاه خوندی فقظ 10 درصد به درد میخوره چون کار پرستار اکثرا آمپول زدن هست و همه تو رو یه آمپول زن خطاب میکنن2-ذرآمدت با شیفت موظفی تقریبا 2/5 تومن هست3-پزشک سرت داد میزنه و شخصیتت رو زیر پا میداره4-هم لباس هات زیراب تو رو میزنن5-مریض و همراه های مریض با تو درگیر میشن.6-پزشک به ویزیت دیر میاد مریض با تو درگیر میشه6-کتک میخوری ولی طبق قانون حق نداری به بیمار بی احترامی کنی چون که او بیمار است7-پزشک در درمان اشتباه میکنه ولی تو حق نداری چیزی بگی8-درامد پرستار2/5 تومن هست ولی یک پزشک متخصص به خاطر اون مریض هایی که بستری کرده و پرستار به اون ها رسیدگی کرده و شب را تا صبح نخوابیده حداقل 40تومن میگیره.9-دوستان پرستاری در ایران ارزش نداره.شان و منزلت اجتماعی پایینی داره و هیچکس به کارت ارزش قایل نیست.اشتباه نکنین اصلا و فقط برین سمت پزشکی دندان و دارو.هر سوالی دارین بهم ایمیل بزنین تا جواب بدم.amintab1368@gmail.com
    پاسخ:
    سلام امین عزیز
    ممنون از توضیحات خوبت. من که مشکلم کاملا حل شد، دوستان اگه سوالی دارن میتونن از طریق نظرات یا ایمیل از امین عزیز بپرسن
    انشالله موفق باشی دوست عزیز
    با سلام به همگی
    من امروز ٦ ساعت درس خوندم.:)
    ماهی جان منتظرم ببینم که امروز چه کردی؟ حتما ترکوندی ؛)
    اول روز هر چی به خودم میگم که امروز بیشتر درس می خونم، میبنم زمان مثل برق میگذره و دوباره شب شده و من نتونستم. واقعا اونایی که ١٢ ساعت درس می خونند، چه جوری می تونند؟!
    پاسخ:
    سلام درباره الی عزیز
    متاسفانه نتونستم بترکونم. نمیدونم چرا نمیشه. واقعا خیلی زود میگذره، ٦ ساعت
    انشالله فردا هردومون میترکونیم :)
    سلام ماهی جان خسته نباشی...امیدوارم بقیه ی دوستان هم که همین روزا تعدادشون از دستمون در میره خسته نباشن!
    کم کم دیگه ساعت مطالعه ها باید بیاد بالا و ثابت بمونه تا ایشالا نتیجه رو بگیریم همه...
    فقط امیدوار باش...اگه حتی قرار باشه رتبه ی١باشی ناامیدی واسه نفر اخر کردنت کافیه...!
    باانرژی پیش برو و سخت نگیر...میشه ماهی جان...

    خلاصه که دیدم از پرستاری اطلاعات زیاد کاملی به دست نیوردم!(دوست دانشجو و اشنای پرستار دارم ولی خوب اشناها یا بعضی چیزا رو نمیگن!یا الکی میگن گاهی اوقات!!!)گفتم چه کنم چه نکنم!
    یادم افتاد قرار بود خون بدم،در کنارش هم میتونستم هر روپوش سفیدی رو که میبینم به چالش بکشم!:D
    وارد که شدم انتظار دیدن اون همه جمعیت رو نداشتم!واقعا این فرهنگ داره جا میوفته...خیلی خوبه...خلاصه بعد از ١ساعت در صف انتطار نشستن و عبور از انواع و اقسام سوالات پیچیده که از زمان جنینی تا همون لحظات قبل رو شامل میشد تونستم مجوز خون دادنو با موفقیت بگیرم!
    در لحظات اخر بهترین موقعیت رو دیدم و با چهره ای کاملا مظلومانه!(خودم سعی کردم اینجوری به نظر برسم!بعید میدونم موفق شده باشم:)) )گفتم ببخشید خانوم شما پرستاری؟...درست نمیدونم چه اتفاقی افتاد!اما نزدیک به ٣٠ثانیه به من زول زده بود!!!اول فکر کردم داره فکر میکنه!اما سکوت و خیره شدنش یه لحظه خودمو ترسوند!و پس از رد کردن این حالت عجیب با گفتن جمله ی:نه،من اینجا فقط کار میکنم!تمام تصوراتمو تخریب کرد!:D

    پی نوشت١:با چند تا پرستار موفق شدم صحبت کنم که هر ٣راضی بودن و گفتن در صورتی که عاشق پرستاری باشی رشته ی خیلی خوبیه...توضیحات دیگه هم دادن ولی تا تکمیل اطلاعات نمیگم تا حرفم چند تا نخواد بشه!
    پی نوشت٢:با اینکه این دختر خانوم پرستار نبود ولی واقعا مهربون و نگران بود.بالای٥بار حالمو پرسید،وقتی دید رنگم کمی پریده برام اب اورد(کم خون نیستم!ولی لب مرزم!)و خلاصه یه پرستار کامل بود!
    پی نوشت٣:شرمنده بابت نوشته های طولانی من...!
    پاسخ:
    سلام حسین عزیز
    شما هم همینطور، ممنون
    آره ماشالله هر روز بچه ها دارن بیشتر و باانگیزه تر میشن :)
    بله حق با تو، باید ساعتها رو ببریم بالا چون به این شکل نمیرسیم مباحثو تموم کنیم
    ممنون حسین عزیز
    خیلی جالب بود، من که تصمیم نهاییمو گرفتم، برای پرستاری استخاره زدم خوب نیومد. دیگه فقط برای پزشکی میخونم
    از اینکه این خاطرات قشنگو باهامون تقسیم میکنی ازت ممنونم، همین که میخونمشون کلی حالم عوض میشه

    با سلام خدمت شما.مکان جالبی دارین.به طور اتفاقی آشنا شدم با این سایت.من یک لیسانس پرستاری هستم.الان درگیر استخدام هستم ولی در نظر دارم برای پزشکی بخونم.شاید از آخرای این ماه شروع کردم.
    پاسخ:
    سلام امین عزیز
    خیلی لطف دارید، ممنون.
    ممکنه اطلاعاتی در مورد این رشته در اختیارمون قرار بدید و علت اینکه میخواید دوباره برای پزشکی بخونید. بنظر میرسه پرستاری رشته ی خوبی باشه، اینجا افرادی هستن از جمله خود من که دو دل هستیم در انتخاب رشته پرستاری و پزشکی. از طرفی پرستاری خیلی زودتر تموم میشه و سریع کارتو میتونی شروع کنی. از طرف دیگه پزشکی ٧ سال طول میکشه و مشکلاتی که در این سالها وجود داره و ...
    شما که این مسیر رو رفتید اگه ممکنه لطف کنید در این زمینه راهنمایی بکنید.ممنون
    موفق باشید دوست عزیز
    دوشنبه=٢
    سه شنبه=٤ 
    ماهی جان سلام قدر روزهاتون رو بدونید واقعا بعد از این همه سال تازه انگار دارم تاتی تاتی میکنم 
    پاسخ:
    سلام زهرا عزیز
    یه مقدار عادت به مطالعه سخته، ولی اگه رو روال کارش بیفتیم دیگه خیلی ساده میشه
    انشالله روز به روز بهتر میشه
    سلام به همگی و ماهی عزیز:)
    من امروز تونستم 7 ساعت درس بخونم. اما هنوز کلی از مباحث آزمون عقبم. به خصوص که بعضی مباحث کلا برای من تازگی داره. بعضی اوقات احساس فراموشی مطالبی که خوندم هم بهش اضافه میشه. کلا مباحث زیاد هست و همشون هم جدید و به ندرت تو ذهن میمونه.
    برای دینی و زبان و زیست و شیمی آمادگی کامل دارم.
    برای ادبیات و فیزیک و ریاضی آمادگی کم.
    برای عربی اصلا آمادگی ندارم.
    فعلا تصمیم گرفتم عربی رو حذف کنم. چون مباحث جدید زیاد هست. با توجه به اینکه من دیپلم ریاضی هست، و تو دانشگاه هم نرم افزار خوندم و با ریاضی و فیزیک تقریبا آشنا هستم ، اما شیمی و زیست نه. و مخصوصا درس زیست برای من تازگی داره، بیشتر وقتم رو روی زیست و شیمی گذاشتم.
    تا ببینیم چی میشه.
    ماهی جان کاشکی شما هم آزمون قلمچی شرکت می کردی با هم رقیب می شدیم :) ;)

    پی نوشت 1: ما همیشه تو دوران مدرسه تجربی ها رو مسخره می کردیم می گفتیم شما فقط یک زیست داردی. ما دیفرانسیل داریم. ما هندسیه تحلیلی داریم. ما ریاضیات گسسته داریم. کلا فخر فروشی می کردیم.:)))))) از همین جا من واقعا از همشون معذرت میخوام :)

    پی نوشت 2: من تو دوران لیسانس یک درس داشتم به عنوان (ریاضی مهندسی) و همینطور تو دوران فوق لیسانس همین درس به صورت پیچیده تر به عنوان (ریاضیات مهندسی پیشرفته). من هر چی از سختی ها این درسا بگم کم گفتم، یعنی اگه نمره قبولی هم میشدی رو به قبله می کردی و خدا رو شکر می کردی. به خاطر سختی این درس همه اونو ترم آخر میگرفتند و بعد با پاچه خواری از استاد قبول میشدند. الان من یه چنین حسی به من دست داده که حاضرم 100 بار امتحان ریاضی مهندسی بدم، ولی دوباره این طرز سوال تستی دادن زیست رو نبینم. آخه حیف نیست زیست به این شیرینی رو این جوری کردند. آدم باید تحلیلگر باشه تا زیست دان تا بتونه سوالات تستی رو پاسخ بده.

    پاسخ:
    سلام درباره الی عزیز
    خیلی خوبه ٧ ساعت، امروز حتما یه کاری میکنم دارم از رتبه اول فاصله میگیرم ؛)
    منم همیشه مشکلم این بوده که مباحثو نمیرسیدم تموم کنم البته با این ساعت مطالعه مشخصه که نباید هم برسم :) ولی سعی میکنم حداقل تا آزمون، سومو کامل تموم کنم
    واقعا عالیه که زیست و شیمی رو آمادگی کامل داری، بنظرم عربی رو حذف نکن، فعلا فقط تستهای ترجمه کار کنید خیلی بهتره تا حذف کامل عربی
    منم ریاضی بودم، یه مقدار بیشتر تست زیست بزنید روال تستها دستتون میاد ولی سعی کن اشتباه منو تکرار نکنید و از ساعتهای درسهای دیگه برای زیست کم نکنی
    پس دیگه خیالتون از ریاضی راحته راحته
    زیست شناسی برای کنکور به این شکله، انشالله سال دیگه که خانم دکتر شدید از شیرینی اصلی این درس تو دانشگاه لذت میبری
    در مورد قلم چی هم، متاسفانه فعلا امکانش نیست ثبت نام بکنم ولی حتما آزمونا رو شرکت میکنم و از طریق میزان درصدهامون رقابت میکنیم
    موفق باشی دوست عزیز
    و یه توصیه امروز همه یه مقدار بیشتر بخونین، مخصوصا درباره الی عزیز ؛)
    سلام ماهی جان من امروز که خیلی تنبلی کردم بعنوان روز اول افتضاح بود 1:20 شیمی

    اما فردا جبران میکنم از فردا آخره وقت که فکر کنم ساعت 11 بشه میام ساعت میذارم

    آرزوی موفقیت برای همگی
    پاسخ:
    سلام لئو عزیز
    نه برای روز اول خوبه، یواش یواش بیشتر میشه
    منتظرم ببینم فردا چیکار می کنی؟
    موفق باشی
    emruz 2,3h bishtar nakhundam
    time nagereftam vali fk konam 2.15h i khunde basham

    ta shabam b khatere marasem khastegari khalam pados..
    movafagh bashi mahi
    پاسخ:
    به سلامتی، تبریک میگم، امیدوارم خوش بگذره
    تو هم موفق باشی دوست عزیز
  • مژگــــــان
  • چون رشته ای هست که کار و تحقیق توش زیاده و یجورایى نو هست به نظر خوبه ، من تازه ترم دومی هستم! ولی چون آزاده ترجیح میدم رتبه خوب بیارم و برم سراسرى ... سر آزاد رفتنم کلى حرف شنیدم، یجورایی از آزاد بدم میاد... نمیدونم! توکل به خدا امیدوارم بتونم برای کنکور سال بعد بخونم... اگه قطعی شه به گروهتون میپیوندم 😊
    پاسخ:
    بله سراسری واقعا یه چیز دیگست :)
    ولی اگه دوست داشته باشی میتونی از همین الان هم ساعتهای مطالعتو بگی
    انشالله موفق باشی
    سلام ماهی عزیز...خسته نباشی...و همینطور بقیه دوستان هم امیدوارم روزهای خوبی رو سپری کرده باشن...
    خیلی خوشحالم که هر روز داره به این جمع اضافه تر میشه...اصلا ادم وارد این وبلاگ میشه و حرفای خودت و دوستانو میخونه دانشجوی ارشدم باشه دوس داره انصراف بده دوباره کنکور بده:))
    ایشالا روزی برسه که همه مطالعه ی روزانشون ٢رقمی باشه...

    رفتم بیمارستان دیروز برای کسب کمی اطلاعات!ولی انقدر شلوغ بود فقط با یه بهیار تونستم صحبت کنم که اونم میگف اکثرا ناراضین پرستارا...
    نشستم پیش خودم مزایا و معایب دو رشته رو نوشتم...
    پرستاری خوبه ولی شیفت شب داره!در کنارش برای یه حقوق خوب باید گاهی ٣جا کار کرد که وقتی برای خانواده باقی نمیزاره دیگه!(البته به این صورت نیست که هر روز یه ساعت خاص برن بیان،گاهی اوقات یه روز کامل شیفتن و دو روز تعطیل)
    از طرفی پزشکی هم قبول شدن کنکورش به کنار،درسای این هفت سال هم کلی کار داره و با اکثر پزشکایی که حرف زدم گفتن مردم یه دید اشتباه نسبت به این رشته پیدا کردن،اکثر ماها در حد یه پرستار کمی بیشتر،٤-٥ملیون در میاریم و نباید یه جراح با بورد تخصصی و هیءت علمی دانشگاه رو با پزشکا مقایسه کرد،گفتن قبول شدن در تخصص چیزی در حدود رویاس!مگر اینکه پشتیبانی مالی قوی داشته باشی و بشینی از زندگیت بزنی و بخونی...از طرفی در اینترنت دیدم که تصمیم های وحشتناکی گرفته شده واسه پزشکی که تا چند سال دیگه اعمال میشه..یکی از اونها حدود٨-٩سال طرح در مناطق محروم برای فوق تخصصه...برای تخصص٤سال...در مورد مناطق محروم و حقوق خوب هم دوست خودم در یکی از روستاهای واقعا محروم بود(به قول خوش اینترنت هم نداشتن)ماهی ١١بهش قول داده بودن ولی ٢تومن هر ماه بهش دادن و بقیه رو هنوز ندادن و گفتن بودجه بیاد میدیم...زندگی در اون شرایط واقعا سخته و نگاه که میکنم ماهی ٢٠تومنم بدن بیشتر یکی دو سال دووم نمیارم اونجا!
    با توجه به شرایطمون و عقب موندنمون از هم سنامون بهترین گزینه برای ما دندون پزشکیه...در کارشناسی ها هم فیزیوتراپی...مگر اینکه بخوایم قید زندگیمونو بزنیم و بریم دنبال علاقمون...
    در کل جمع بندی کم کم داره به اخرش میرسه و بهتره تا به نیمه ی مرداد نرسیده تصمیم نهایی رو بگیرم...
    ساعت مطالعه ی دوشنبه ١ساعت و ٣٠دقیقه...
    پی نوشت:شرمنده بابت طولانی شدن نظرات!
    پاسخ:
    سلام حسین عزیز
    ممنون، شما هم خسته نباشی با این همه فعالیت و تحقیقی که انجام میدی
    خیلی ممنونم از اطلاعاتی که بدست میاری و در اختیارمون قرار میدی. آره، واقعا پزشکی فقط عشق میخواد. 
    سال به سال هم دارن شرایطو سخت میکنن و با این شرایط عده ی کمتری سراغ پزشکی خواهند رفت. من از اخبار شنیدم که مناطق محروم ١٧ میلیون میشه ولی خب واقعیت چیز دیگه ای هست ...
    انشالله بهترین تصمیمو بگیری و همیشه موفق باشی
    اختیار داری، استفاده میکنیم از نظراتت
  • مژگــــــان
  • سلاااام ، من دانشجو رشته ژنتیک هستم ؛ کنکورم رو سال ٩٣ دادم ، قصد داشتم دوباره بخونم اما نشد و امسال کنکور ندادم ، اما براى سال دیگه اگه انگیزه ام همکارى کنه میخوام بخونم! من انگیزه شما رو تحسین میکنم ، امیدوارم موفق باشید
    پاسخ:
    سلام مژگان عزیز
    ممنون از لطفت، بنظر میرسه ژنتیک رشته جالبی باشه، نه؟
    انشالله شما هم موفق باشید
    سلام ماهی ..
    خوبی؟
    منم میخوام ب جمعتون اضافه شم ..
    هر شب دوره بره 9 و خورده ای میام و میگم .
    نمیدونم تا چ اندازه این کار مفید خواهد بود . ولی تا شهریور هستم.
    پاسخ:
    سلام ی روانی عزیز
    ممنونم، امیدوارم حال شما هم خوبه خوب باشه
    خیلی خوشحال میشم دوست عزیز
    انشالله که تاثیر خیلی زیادی خواهد گذاشت و همراه با هم موفق میشیم
    ممنون که اینجا میای، مطالبتو خوندم، موفق باشی
    سلام به ماهی عزیز و بقیه بچه ها که داره هر روز، تعدادشون زیادتر میشه:)
    من امروز ٤ ساعت درس خوندم. داشتم تو سایت ها جستجو می کردم به یه سایتی برخوردم که درباره کنکور بود و بچه ها ساعت مطالعشون رو می ذاشتن. توشون ٨ ساعت تا ١٢ ساعت بود. فکر میکنم که الان که تابستون هست وقت زیادتری برای مطالعه داریم. نباید وقت رو از دست بدیم. امروز هم که به ما زنگ زدند و آزمون جمعه رو یادآوری کردند. دچار استرس شدم. امیدوارم نمره بهتری بتونم بیارم، چون نمره پایین روی روحیه آدم اثر میذاره.
    ماهی جان منم مثل شما میخوام فردا بترکونم. تو مایه های ٨ ساعت می خوام مطالعه کنم. فکر کنم از الان به خودم سختی بدم بهتره.
    پاسخ:
    سلام درباره الی عزیز
    آره واقعا، ما که میخوایم پزشکی بخونیم نباید کمتر از ٨ ساعت مطالعه کنیم
    یاد دو سال پیش افتادم که پشتیبان قلم چی بهم زنگ میزد، من که دلیل بودن این پشتیبانو متوجه نشدم، فقط زنگ میزد میگفت کی امتحان دارم. اکثرا چون دیر میخوابیدم یهو بیدارم میکردن میگفتن پشتیبانته بیا صحبت کن، همینطور چشم بسته جواب میدادم :)
    انشالله نمره بهتری میگیری
    اگساعت مطالعه رو ببریم بالا حتما نمرمون بهتر میشه، یاد فریاد عزیز بخیر. تو اولین نظراتش نوشته بود فکر کنم زیست منفی زدم ولی تو آزمونهای آخر ترازش بالای ٧٠٠٠ شد. فقط با افزایش ساعت مطالعه تونست موفق بش
    این برنامه مطالعه روزانش بود

    خواب:1تا6
    صبحانه نماز:6تا6:45
    درس6:45تا12:15
    ناهارنماز:12:15تا1
    درس:1تا7
    شام نماز استراحت:7تا8
    درس8تا12
    12تا1نگاه یابقول مشاوران تحصیلی مرور درسهام.
    من یه ماهه که این کارهارو دقیق انجام میدم.اگرهم یه روز نتونم به برنامم کامل برسم روزبعدفشرده میخونم.وحتما جبران میکنم.

    هرجا هست براش آرزوی موفقیت میکنم
    سلام منم با همسرم میخوایم بعد از سال ها کنکور بدیم من بعد از 15 سال همسرم بعد از 8 سال جفتمونم تجربی بودیم و لیسانس هستیم داریم میریم برای پزشکی ساکن تهرانم هستیم لطفا اسم منم تو جدول بذارین از فردا منم هستم  قلم چیم ثبت نام کردیم اما از آزمون 24 مهر شرکت میکنیم این دو ماه میخوام زیست 1 و اگه تموم بشه زیست 2 + ریاضی 2 + فیزیک آینه ها + شیمی 2 رو خودم بخونم  برای شیمی و عربی هم کلاس میرم که البته شیمی از پیش شروع میکنن این دو تا رو هم هاهنگ با کلاس میخونم
    موفق باشین
    پاسخ:
    سلام لئو عزیز
    خیلی خوشحالم با این انگیزه ی خوب می خواید تو کنکور شرکت کنید و هدفتون براتون مهمه
    حتما اسمتونو در جدول قرار میدم
    براتون آرزوی موفقیت میکنم
    ساعت ممطالعه ی یکشنبه=٣ 
    دوستان خوبم
    اونهایی که مجرد هستند که خوش  بحالشون تمام وقت می تونن برنامه ی درسیشون رو اجرا کنند ولی حرفم  با کسانی است که  متاهلل هستند و می خوان درس ببخونند حواستون باشه شعله ای رو که هنوز روشن نکردین دیگران رو  دعوت به تماشایش نکنید
    منظورم انرژی منفی ددیگران است این یک تجربه است منظورم همسر و .... نیست منظورم فامیل و حتی پدر و مادر و .....
    واون  دوستی که طراحی لباس خونده بودند خوش به حالشون من  یه روزی ارزوی رشته ی هنر رو داشتم ....موفق باشید
    پاسخ:
    خسته نباشید زهرا عزیز
    الان ساعت مطالعتونو وارد میکنم
    انشالله همگی موفق باشید
    سلام  بر ماهی عزیز و تلاشگر و دیگر کنکوری های وبلاگ...
    خسته نباشید....اصلا حالم عوض میشه میام این تلاش و اشتیاق رو میبینم...اینجا رنگ زندگی و خواستن و تلاش رو داره...امیدوارم همگی به اهدافمون برسیم...
    مطالعه ی من امروز1ساعت و45دقیقه بود...
    گاهی اوقات میشه دوس دارم بشینم بخونم یه سال دیگه...وقتی یه پزشکو میبینم یا وقتی تلاش کسایی که شرایط مشابهمو دارن میبینم...
    ولی یه چیزایی بعدش میبینم یا میشنوم که میبینم شاید اصلا به نفعم نباشه مسیر پزشکی...بلاخره ما پسرا یه فرقایی داریم...باید مستقل باشیم در کنارش استرس ها و مشکلات دیگه هم هست...ولی در کل کسی نیستم که بخوام حسرت چیزیو به دلم بزارم!اگه یه روز دیدم جایگاهم راضیم نمیکنه از اول شروع میکنم.میخواد هر جا با هر سنی باشم...ولی بهتره فعلا به خودم فرصت بدم و وسواس اصافه نداشته باشم...همه چیزو به خدا سپردم...بدون شک بهترین هارو برامون رقم میزنه!
    پی نوشت:هنوز تصمیم نهایی رو نگرفتم!
    پی نوشت2:امیدوارم این هفته حسرت اول شدنو به دل رقیبات بزاری؛) :D
    پاسخ:
    سلام حسین عزیز
    منم ازت ممنونم بابت این انرژیی که با نظراتت اینجا میاری
    حسین عزیز بنظرم بشین بخون، فوقش سال دیگه پرستاری میری ولی شانستو امتحان کردی که مطمئنم با تلاشی که داری انشالله اینجور نمیشه. اطرافیا خیلی چیزا میگن بعضی ها احساساتی حرفایی رو میزنن و واقعا از دلسوزیشونه ولی خب بنظرم بیشتر روش فکر کن. وقتی به موفقیت برسی دقیقا حرف مردم برعکس میشه و همه از هوش و استعدادی حرف میزنن که یکسال پیش حرفی ازش نبود :)
     جنبه ی اقتصادیشم حساب کنیم، خیلی راحت مشخصه که درآمد یکسال یه پزشک بعد از ٧ سال عمومی + دو سال تخصص + یکسال پشت کنکور خیلی بیشتر از ١٠ سال کار یک پرستار میشه
    حقوق پرستار: 
    ١،٦٠٠،٠٠٠ * ١٢ * ١٠ = ١٩٢،٠٠٠،٠٠٠
    حقوق پزشک (در حال حاضر در مناطق محروم ، البته بدون حساب کردن درآمد مطب):
    ١٧،٠٠٠،٠٠٠ * ١٢ * ١٠ = ٢٠٤،٠٠٠،٠٠٠
    در آخر باز هم تصمیم با خودته ولی اگه میدونی که بری حسرتشو میخوری، یکسال بخودت فرصت بده بعد برو. آینده مشخص نیست چی بشه شاید فرصتی پیش نیاد بخوای دوباره برای پزشکی بخونی
    حتما حتما، دوستان در جریان باشید که این هفته من اولم :)
    انشالله موفق باشی دوست عزیز
    سلام من هم از امروز به جمع شما اضافه شدم ، منم مثل زهرا بعد از چند سال و با شرایط متاهلی میخوام کنکور بدم و قبلا لیسانس طراحی پارچه و لباس گرفتم از دانشگاه هنر تهران
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز، خیلی خوشحال میشم شما هم به جمعمون اضافه بشید
    خیلی خوبه تقریبا هممون تو یه رنج سنی هستیم و میتونه انگیزه خوبی برای همه ایجاد کنه
    فقط اگه دوست داشتید برای ساعت مطالعه یه اسمی بگید تا به همون اسم تو جدول بنویسم
    موفق باشید
    سلام به همگی و به خصوص به ماهی کوچولو که رنگش سیاه :) ولی خودش حتما سفیده :))
    من امروز تونستم 7 ساعت بخونم. یعنی خیلی سخت بود ولی بالاخره شد. ;)
    کلا خیلی خوشحالم چون تقریبا تونستم بیشتر از نصفه مباحث آزمون رو تموم کنم.
    امیدوارم تو هم همینطوری که دیروز درس خوندی امروز هم انفجاری خونده باشی.
    به امید موفقیت. همتون شاد باشید.

    پاسخ:
    سلام درباره الی عزیز
    شرمنده میکنید، لطف داری، ممنون
    خسته نباشید، آفرین. با این شرایط واقعا گل کاشتی
    آره این مباحث نمیدونم چرا برای من اینقدر کند پیش میره، فکر کنم بخاطر هفته ی قبله که خیلی کم خوندم
    خیلی خوبه تا جمعه حداقل ٨٠ درصد مطالبو میتونی بخونی
    من امروز ٦ ساعت خوندم :)
    انشالله هممون امسال
  • سوال کننده
  • ماهی یه سوال دارم. دلیل اصلی که 5 ساله پشت کنکور موندی چیه؟ بالاخره یه جا رو میزدی میرفتی تو این مدت دیگه. انقدر پزشکی میخوای یعنی؟
    پاسخ:
    بله دوست عزیز، فقط برای پزشکی موندم. بنظرم این رشته ای هست که میتونم توش موفق بشم و واقعا بهش علاقه دارم. البته دلایل دیگه ای هم برای انتخاب این رشته دارم ولی اونا یه مقدار خصوصی اند ؛)
    سلام به ماهی جان. من دیروز تونستم 5 ساعت بخونم. دیروز گل کاشتیا. اما امروز دیگه می خوام بترکونم.

    @سلام به زهرا عزیز... منم مشکل شما را دارم. مهمانی دادن و رفتن و اصلا همین غذا درست کردن خودش کم و کم 1 تا 2 ساعت وقت آدم رو میگیره دیگه کارهای خونه رو نگفتم. شاید باورتون نشه من با روزی 1 ساعت شروع کردم. بعدا تونستم زمان های مرده رو پیدا کنم.
    پاسخ:
    سلام درباره الی عزیز
    بنظر میرسه شما دوتا دوست عزیز خیلی بیشتر از من گل کاشتید. با این فشردگی کارهاتون تونستید این مقدار بخونید خیلی عالیه، واقعا هر دو خسته نباشید. امیدوارم هر روز به همین شکل پیش برید و انشالله موفق بشید
    سلام دوست عزیز
    واااااااقعا حرکت من کند است وای خدای من انقدر در خواندن وسواس دارم انجام برنامه ی روزانه ی که مثلا٤٠ صفحه شروع شده که حدودا ٥ یا٦ ساعت در نظر گرفته شده  که بعد از شهریور با شروع مدرسه ی دخترم ززمان بیشتری دارم
    برای اولین روز هفته ٥ ساعت با عرض شرمندگی بد نبود راستش فعلاا شما  افرین دارید
    پنجشنبه اولین روز مطالع ام بود با٤ ساعت وجمعه هم که گفتنی نیست متاسفانه هیچی
    از خودم خیلی نا امید شده ام ولی چاره ای نیست تغییر سخت است و............ولی برای اینده هیچکس نمی تونه به من کمک کنه جز خودم .راستش تا میام درس بخونم ...مهمون میاد .مهمونی دعوت میشیم و انواع اتفاق ها و فکر ها انگار همه چیز دست به دست هم میده تا نذاره درس خوندنی اتفاق بیفته
    خیلی پر حرفی کردم ببخشید
    پاسخ:
    سلام زهرا عزیز
    واقعا آفرین خیلی خوبه، زیاد انتظارتونو از خودتون بالا نبرید، یواش یواش براتون عادت میشه. همین ٥ ساعتو حفظ کنید و به شش برسونید، برای تابستان عالی میشه اگه بتونید به این شکل ادامه بدید.
    یه لحظه خودمو جای شما گذاشتم، واقعا اوضاعی میشه با این اتفاقات
    نه خواهش میکنم، لذت میبرم از تلاشتون برای رسیدن به پزشکی. انشالله موفق میشید
    ممنون که وقت گذاشتید اومدید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی