زندگی ماهی سیاه کوچولو

The Little Black Fish
زندگی ماهی سیاه کوچولو

مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید. اما من می توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ رو به رو شدم که می شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد ... (صمد بهرنگی - نویسنده ی داستان ماهی سیاه کوچولو)
________________________________
« اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خود نیستی، اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی - دکتر محمد قریب »

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۳۳ - جانی
    همممم

ساعات مطالعه بچه های کنکوری 93 (پست ثابت)

پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۵ ب.ظ

ساعت مطالعه خود را ثبت کنید

و

خودتان را با دیگر کنکوری های 93 مقایسه کنید

به پیشنهاد دوست عزیزمون مینا ، قرار شد که صفحه ای رو درست کنیم تا بچه های کنکوری بتونن ساعت های مطالعه شون رو در طول یک هفته ثبت کنند.تو این صفحات میتونید عملکرد رقیباتون (رفیقاتون) رو ببینید و با انگیزه هر چه بیشتر ، تلاش کنید تا صدر جدول رو به اسم خودتون بکنید (;

امیدوارم همگی در کنکور 93 موفق باشید


هفته دوم آزمون 26 مهرماه 92 قلم چی

نام شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه جمع کل
ماهی سیاه کوچولو 7 0:55 1:15 1 5 5 7 27:40
سارا 5:30 5 4 4:30 3:30 6 4 32:30
مینا 2:30





2:30
zahra 11 12 10:30 9:45 6 10
53:15
ســــــتاره امــــــید 8:45 10:45 10 10:15
11:45 4:15 3:15 59
شروع بی پایان






13:50





























هفته اول آزمون 26 مهرماه 92 قلم چی

نام شنبه یکشنبه دوشنبه سه شنبه چهارشنبه پنج شنبه جمعه جمع کل
ماهی سیاه کوچولو 6:10 7 7 5:15 4 4 4 37:25
شروع بی پایان





5 5
مینا







ساراا






















































نظرات  (۳۶)

من متاهلم وشرایطم طوری که زیاد نمیتونم درس بخونم البته اینم بگم که من از امروز شروع کردم روزی چند ساعت کافیه تا به هدفم برسم تو رو خدا کمکم کنید

پاسخ:
پاسخ:
بنظرم بشینید واقعا برنامه ریزی کنید و تمام روز رو زمان بندی کنید تا هم به همه کارهای روزانتون برسید و هم در نهایت به هدفتون پزشکی
زمان خوندن هر شخص فرق میکنه ، فقط خودتون میدونید که از درسهای رشته تجربی مخصوصا اختصاصی ها چقدر میدونید و چقدر باید برای تقویت نقاط ضعفتون زمان بذارید با توجه به اینکه گفتید مثل من فارغ التحصیل رشته ریاضی هستید ، بنظر میاد بتونید راحتتر با دروسی مثل ریاضی و فیزیک کار کنید که این هم بستگی به سطح اطلاعاتتون و یا تغییر کتابها داره
برای رشته ای مثل پزشکی سعی کنید حتما دروس اختصاصی رو خیلی زیاد بخونید تا بتونید درصدهای بالا بزنید که کاملا توی کنکور سرنوشت سازن
برای شروع قدم های کوچیک ولی مداوم بردارید تا دلسرد نشید مثلا برنامه ریزی کنید هر روزی دو تا سوال ریاضی و دو تا سوال فیزیک ، چند صفحه زیست و شیمی بخونید تو وقتهای استراحتتون هم کلمات ادبیات ، زبان و عربی و همینطور آیه های دین و زندگی که واقعا راحت حفظ میشن رو یادداشت کنید و مرور کنید
مهمترین نکته توی برنامه ریزی اینه که بتونید متعادل پیش برید یعنی مثلا تو درس زیست شناسی اینجوری نباشه که امروز 50 صفحه زیست بخونید بعد فرداش اصلا نخونید.همون دو صفحه سه صفحه خوندن هر روز خیلی بهتر و موثرتره
در نهایت من بهتون اطمینان میدم که اگه واقعا امسال رو به خودتون سختی بدید و تلاش کنید،سال دیگه قبولیه شما ، من و بقیه بچه ها تو رشته پزشکی رو همینجا جشن میگیریم.موفق باشید
من هفت ساله ترک تحصیل کردم رشتم ریاضیه ولی میخوام کنکور تجربی شرکت کنم من عاشق بزشکی اام یعنی میتونم

پاسخ:
پاسخ:
ارزوی عزیز مطمئن باش که میتونی
من خودم اولین سالی که کنکور دادم ، همون انتخاب اول پیام نور رفتم و بعد دو سال دانشگاه رو بخاطر پزشکی ول کردم و الان سومین ساله که دارم بعد از اون کنکور میدم.پس میبینی شرایطمون زیاد با هم متفاوت نیست.
باز هم میگم مطمئن باش میتونی فقط باید خیلی تلاش کنی و اصلا ناامید نشی.خدا حواسش به هممون هست
منم اضافه کن

پاسخ:
پاسخ:
چشم ، ساعت مطالعتو بگو تا بنویسم
منم میخوام شرکت کنم

پاسخ:
پاسخ:
بفرمایید
منم عضو شدم

پاسخ:
پاسخ:
خوب کاری کردی دوست عزیز
  • ســــــتاره امــــــید
  • سلام .خوبید
    میگما ی سوال شما نمی دونید این سایته کنکور کی و جه مدت بعد از ازمون سوالا رو میذاره؟ کانون منظورمه. فک می کردم امشب سولا را داشته باشم واسه فردا ولی تا الان ک خبری نبوده!!! شاید من بیدا نکردم!!!!!
    راستی ثبت ساعت مطالعه ادامه داره؟

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام ســــــتاره امــــــید عزیز
    آخرهای شب میذاره برای دانلود معمولا
    آره همون کانون
    لینک خرید سوالها رو بالای پست اولش میذاره
    راستشو بخوای هیچکدوم از بچه ها همکاری نکردن ، دیگه برداشتمش
    ولی تو ادامه بده و سعی کن هر چی بیشتر میتونی بخونی
    موفق باشی
    سلام دوست خوبم.وبت عالیه.منم هستم.از 27ام میام تا جدولتم به هم نخوره....میرم قلم چی.هدفم دندونه...هر جور شده میخوام قبول شم....جمعه میام درصدامو میگم.بعدشم از شنبه ساعت مطالعمو...برا قلم اصلا خوب نخوندم....فعلا.موفق باشی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام عسل عزیز
    بچه ها همکاری نکردن و مسابقه رو برداشتم
    ایشالله با تلاشت به هدفی که میخوای میرسی
    از همین امروز هم واقعا شروع کنی میتونی جبرانشون کنی
    موفق باشی
    سلاممم.خوب هستین...چه خبر.....وبم رو که بستم ادرس وب شما هم گم شد!!!!!!!!!!
    خوشحالم که دوباره پیداتون کردیم.....

    پاسخ:
    پاسخ:
    به به سلام ، خانم دکتر عزیز
    ممنون ، به لطف شما.شما خوب هستی ایشالله؟
    خوب بی خبر گذاشتی رفتیا
    تنها خبر کنکوره و بس.اگه خدا بخواد دارم برای 93 میخونم
    از اینکه اومدی خیلی خوشحالم کردی
    سلام
    همون4 ساعت
    خوب بود امتحان;)
    ترمو== فصل2 شیمی3 داشتم


    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام ساراا عزیز
    خب خدا رو شکر که خوب بود
    گفتم شاید تو هم مثل من دانشجویی و داری تو دانشگاه شیمی میخونی

    حالا شنبه رو چیکار کردی؟
    چند ساععتتت؟؟؟؟

    پاسخ:
    پاسخ:
    7 ساعت
    تو چند ساعت؟
    راستی امتحان چطور بود؟
    سلام علیکم

    پاسخ:
    پاسخ:
    و علیکم السلام سارا خانم
  • شروع بی پایان
  • سلام
    من کلا 13.5 ساعت این هفته درس خوندم
    بیشترش می کنم هفته ی دیگه

    پاسخ:
    پاسخ: سلام شروع بی پایان عزیز
    ایشالله
    اسمتو اضافه کردم
  • ســــــتاره امــــــید
  • سلام ظاهرن دیر اومدم واسه اعلام ساعت مطالعه ام اخه زیاد اهل نت نیستم
    شنبه:45/8
    یک:45/10
    دو:10
    سه:15/10
    چهار:45/11
    بنج شنبه :15/4!!!!!!!!!!!
    جمعه:15/3!!!!!!!!! فاجعه فرابنفش به این میگن
    جمع کل:59
    خداییش حال روحیم بد بود خصوصا جمعه.ولی نظر شما چیه جمعه ها رو دور خیز بذارم.همش استراحت
    موفق باشید

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام ســــــتاره امــــــید عزیز
    برای شما همیشه جا هست ولی زود به زود بیای ما خوشحالتر میشیم
    اسمتو اضافه کردم
    تا چهارشنبه خیلی خوب خوندی ، آفرین.ایشالله هفته دیگه اون دو روز رو هم مثل بقیه روزها میخونی
    بجای فرابنفش میشه از اشعه ایکس هم استفاده کرد(اثرات زیسته دیگه)
    بد فکری هم نیست
    شما هم موفق باشی دوست عزیز
    سلام صبح جمعتون بخیییر
    اگ امروز زیر 6 ساعت خوندیاااا... با فنون رزمی جدید سارا آشنا میشی:))خاهشا بیشتر بخونید
    5شنبه 6ساعت
    جمعه 4 ساعت ....3 ساعتشو خوندم 1 ساعت دیگشم شب میخونم
    ساعت 3 امتحان ترموشیمی دارم ..واسم دعا کنییید

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام سارا عزیز
    صبح شما هم بخیر باشه
    چشم حتما امروز جبران میکنم.
    هنوز تا شب وقت زیاده.ایشالله بیشتر از 4 ساعت میخونی
    امیدوارم هرچی سوال اومد همونایی باشه که خوب خونده بودی
    راستی امتحان ترمو شیمی؟؟؟ دانشگاه ؟؟؟
    من دیگه برم بخونم که از فنون رزمی جدید سارا در امان باشم
    ببخشید اصلاح میکنم امروز 10ساعت شد

    پاسخ:
    پاسخ:
    چشم ، همون 10 رو نوشتم
    منم باحرفات موافقم اصلا نباید به فکربازه بود منم ازتابستون شروع کردم از1ساعت.یعنی شاید درهفته 10ساعت نمیشد سارا جون اگه تازه شروع کردی پس باید بگم اوضات ازمن خیلی بهتره.وااااای من خیلی استرس دارم آخه نتایج این آزمون شدیدا برام مهمه.چهارشنبه که چون سردردم زیاد بود همون6ساعتو خوندم امروز 12ساعت شد فردا فک میکنم خونمو شلوغ باشه البته من جمعه هاروگذاشتم فقط برای جمع بندی چیزایی که درطول هفته خوندم باتست به نظرتون کاردرستیه؟

    پاسخ:
    پاسخ:
    آره حق داری این آزمون چون مطالبش از اول شروع میشه و به نسبت کمتره باید نتیجه خوبی بگیریم
    بنظرم کار درستیه که یه زمانی بذاری تا چیزهایی که خوندی رو مرور کنی.مثلا من خودم بجای جمعه ها هر شب مطالبی که در طول روز خوندم رو مرور میکنم
    ایشالله موفق میشی خانم دکتر ، نگران نباش
    سلام
    وااای خیلی کم میخونم ب نسبت دوستام نزدیک ب 3 ماه در حال افت هستم
    نمیدونم کی درست میشه اصن بازده نداره خوندنم

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام ساراا عزیز
    یواش یواش با افزایش میزان ساعت مطالعه ات مطمئن باش بازده کارت هم میره بالا
    اگه فکر میکنی کم خوندی و چیزی بلد نیست ، بدون همه اینجوری فکر میکنن.
    وقتی آزمون دادی معلوم میشه چقدر خوندی.الان به بازده کارت فکر نکن ، هفته دیگه بعد آزمون معلوم میشه.فقط تا میتونی ساعت مطالعتو ببر بالا
    سلام
    دوشنبه4
    سه شنبه 4:30
    4شنبه 3:30

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام سارا عزیز
    دیر کردی ، فکر کردم نمیای
    ساعت ها رو اضافه کردم.فعلا جلو افتادی
    داداش ممنونم از پاسخ هات.بزار بیشتر از این وقتتو نگیرم.
    خیلی مزاحم شدم امشب.
    راستی بچه تهران بودی؟
    راستش هاردش خیلی کمه!
    چون قیمت لپ تاپ بیشتره!فعلا با پول بابا جان یه لپ تاپ بخرم بهترهبعدا خودم پول دستم بیاد و از لپ تاپ راضی نباشم زیاد.یه دونه تبلت میخرم خودم
    ممنون از راهنماییت خیلی ممنون
    اخه سی دی خور که نیستن که بشه فایل ویدیویی باهاش نگاه کرد!مگه نه؟
    تبلت از این لحاظ خوبه که میتونم بزارم تو کیفم ببرم دانشگاه حتی سرکلاس هم اون فایلای درسیو مطالعه کنم بدون اینکه کسی بفهمه!اما لپ تاپ دردسر داره!و حجمش بزرگتره.


    کل سوالام این شد:
    تبلت هارد و گرافیک ایناش چه جوریه؟
    چند قیمتن؟
    چه مارکی خوبه؟
    چه ابعادی؟
    همه برنامه های کامپوتر روش نصب میشه؟
    برنامه هاش به اسونی پیدا میشن؟
    فیش خور تلفن داره یا فقط باید وایرلس باشه مودم؟
    به نظرت میصرفه ادم مثلا مطالب یه سی دی رو با یه فلش بریزه تو یه تبلت؟
    یه سوال دیگه:اینکه کلا همه برنامه هایی که کامپیوترنصب میشه رو تبلت هم نصب میشه؟کار کردن باهاش راحته؟کیفیت تصویر ایناش خوبن؟
    ببخش این سوالارو میپرسم.اخه من با تبلت کار نکردم تا حالا!
    سلام دوست خوبم منم هستم.ازاول هفته اضافه کن.شنبه:11.یکشنبه12.دوشنبه 10.30.سه شنبه 9.45.امروزم که کار برام پیش اومد تاحالا6ساعت خوندم ولی فک میکنم تاآخرامشب به 10برسه

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام zahra عزیز
    به به عجب ساعتهای مطالعه ای.آفرین
    این چند روز گرفتار بودم.از فردا رقابتمون خیلی بهتر میشه
    تا سه شنبه رو اضافه کردم.چهارشنبه هم قطعی شد بیا بگو اضافه کنم
    مرسی از اینکه تو رقابتمون شرکت میکنی
    نه کلا نمیتونم بخونم
    یه مشکل شخصی پیش اومده
    خدا کنه بتونم از فردا بخونم

    پاسخ:
    پاسخ:
    امیدوارم هر چه زودتر مشکلت حل بشه و بتونی با خیال راحت درس ها رو بخونی
    ایشالله درست میشه
    من ک این دو روز ب خاطر مسایل شخصی نتونستم بخونم و همش درگیر کارهای دیگه بودم:(
    خداکنه فردا بتونم بخونم

    پاسخ:
    پاسخ:
    ایشالله فردا این دور روز رو جبران میکنی
    فقط کافیه تصمیم بگیری که فردا جبرانشون کنی
    ایشالا تا آخر هفته باید خیلیی بیشتر بخونی
    چیزی نباید مانع درس خوندنت بشه....

    پاسخ:
    پاسخ:
    ایشالله حتما میخونم.
    ولی این مساله واقعا چیزی نبود که نشه درگیرش شد و هنوز هم ادامه داره ولی امروز وقت بیشتری دارم
    التماس دعا دارم دوست عزیز
    1Shanbe 5h

    پاسخ:
    پاسخ:
    خیلی خوبه ، با وجود مدرسه و کلاست تونستی 5 ساعت بخونی.آفرین
    امروز که ازم جلو زدی.البته فکر کنم همه ازم جلو زدن با این ساعت مطالعم );
    سلام:(
    دیروز هیچ کس نبود خونمون گفتم راحت میونم
    اما مهمون اومد مجبور شدم تنهایی پذیرایی کنم:(
    فقط 2/30 ساعت خوندم:(
    انشالله امروز جبران میکنم

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام مینا عزیز
    آره میدونم چی میگی
    خودم دیروز گفتم میخوام رکورد بزنم و بهترین ساعت مطالعمو داشته باشم ولی بعد از یه ساعت که بیدار شدم و داشتم میخوندم یه مساله ای برام پیش اومد که مجبور شدم از خونه برم بیرون و ساعت 10:30 شب برگردم.وقتی هم که اومدم فقط تونستم نمازمو بخونم و یراست رفتم تو رختخواب
    حتما میتونی تا آخر هفته جبران کنی و نفر اول بشی
    ایشالاا
    12 ساعت 14 ساعت....
    بنظر من روزی ی بار در هفته تا حد آمپرت ک ب 100 برسه بخون
    من شخصا روز بعدش خیلی انرژیمیگیرم اما خودم کم ترش میکنم ک تا آخر هفته کم نیارم
    موفق باشی

    پاسخ:
    پاسخ: یه بار همینکارو کردم و 11 ساعت خوندم ولی از روز بعدش خیلی کم خوندم.
    ایشالله تو همین هفته همین عددها رو جلوی اسم خودت مینویسم
    راستی از حضورت تو رقابت هم ممنون
    ن آخه من سر کلاسا زیاد نمیتونم چیزی یاد بگیرم
    90% باید خودم تو خونه بخونم
    ی جورایی وقت تلفیفردا 8 ساعت بخونبیشترم شد ب جا من بخون

    پاسخ:
    پاسخ:
    خب چه کاریه ، بشین خونه درستو بخون دیگه
    حتما حتما حتما
    تو همین نظر بهت قول میدم فردا یه عدد خیلی قشنگ ببینی
    فردا 7 ساعت مدرسه 3 ساعت کلاس
    اصن نمیشه خوند:((

    پاسخ:
    پاسخ:
    اشکال نداره.مهم اینه که همین ساعت ها رو هم داری برای کنکور میذاری.
    3 ساعت کلاست هم روی ساعت مطالعت حساب کن.ببینم چیکار میکنی
    سلام
    5:30
    آفرین خوب خوندی;)

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام سارا عزیز
    شما هم خوب خوندی.ایشالله فردا از من هم بهتر میشی.مطمئنم
  • شروع بی پایان
  • سلام
    کلا من 5 ساعت درس خوندم
    منم اضافه کن
    بیشترش می کنم ایشا الله

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    شروعه خوبیه.مطمئنم از فردا روز به روز بهتر میشی
    اضافه کردم
    این هفته کم خوندیاااااااا

    واسه پزشکی تهران ساعتتو باید خییلی ببری بالاتر...
    درسته باید تدریجی بالا ببری اما بازم کمه
    این هفته بترکون
    45ساعت مینیمم باید باشه...
    بنظر من آدم نباید ب چیزی ک خونده راضی باشه همیشه باید کمالگرا باشه و با این حس هست ک میشه هفته بعدش بیشتر و با انگیزه بیشتر بخونه
    موفق باشیی دکترررر;)

    پاسخ:
    پاسخ:
    آره ، خیلی هم کم خوندم.این چند روزه یه سری مشکلات شخصی بود که خیلی درگیرش بودم.قول میدم تو این هفته نتایج خیلی خوبی ببینید
    با نظرت کاملا موافقم
    شما هم موفق باشی دوست عزیزی که اسمتو نمیدونم
    منم اضاف کن:دی

    پاسخ:
    پاسخ:
    چشم.حتما
    از امشب منتظرما