زندگی ماهی سیاه کوچولو

The Little Black Fish
زندگی ماهی سیاه کوچولو

مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید. اما من می توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ رو به رو شدم که می شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد ... (صمد بهرنگی - نویسنده ی داستان ماهی سیاه کوچولو)
________________________________
« اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خود نیستی، اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی - دکتر محمد قریب »

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۳۳ - جانی
    همممم

دنیای وارونه

دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۳۷ ب.ظ

//bayanbox.ir/view/5733801697256711646/msk.jpg

امروز یه نفر برام تعریف میکرد که در گذشته چجوری درس میخوندن و امکان پیشرفت براشون وجود نداشته.

مثلا میگفت تو مدرسه باید دفترهای جدا برای درسهای مختلف تهیه میکردیم ولی خانواده با اینکه وضعیت خوبی داشتن و مدام مهمانی و ... میدادن ولی بچه ها رو تشویق نمیکردن که درس بخونن و برای این بنده ی خدا هم حتی یه دفتر نمیگرفتن تا برای مدرسه ازش استفاده کنه.

خودش میگفت چون دوست داشتم دفتر داشته باشم میرفتم کاغذهای بسته های سیمان که برای ساختمان استفاده میکردن رو میبریدم و اندازه یه دفتر مرتبشون میکردم و برای خودم اینجوری دفتر می ساختم و ازش استفاده می کردم ...

وقتی این چیزها رو میگفت داشتم تعجب میکردم که واقعا این چنین خانواده هایی هم وجود داشتن و اینکه عجب روزگاری بوده اون زمان و عجیبتر از اون الان عجب روزگاری شده. الان خانواده ها حاضرن هر چی دارن حتی از غذاشون کم کنن ولی برای بچشون کم نذارن تا اون به درسش برسه و برای خودش کسی بشه ، اون وقت بچه ها به هر چیزی دارن فکر میکنن و براش تلاش میکنن غیر از درس خوندن

  • ماهی سیاه کوچولو

نظرات  (۲)

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااام مااااااااااااااااااااااااااااهی!!!!!!!!!!
ا ببخشید اقاااااااااای دکتر!!!!!!!!!!!!!!!!!
خوبی؟ ترازات در چ حاالن.......؟ ؟؟؟؟؟؟خب درس میخونی ک؟؟؟؟؟؟
منو ک یادت نرفتس؟؟؟؟؟؟؟؟
رفتم یه وبلاگ دیگه اشتباهه واست کامنت گذاشتم!!!!!!!!!!!!خو اسم اونم ماهی سیاه کوچولو بود!!!!! البته مطالبشم همه بچه گانه بوداااااااا!!!!!!!از اونجا بود ک متوجه شدم!!
خو از بس دانشجویه بدبختو ازش کار میکشن!! اصلا منو چه به ترجمه؟؟؟اونم متن علمی؟؟؟urinary tract!!!!!!!
حیف ک نگران خدشه دار شدن وجهه ام بیشه استادم !!!!!!!!!!!وگرنه ترجمه نمیکردم!!!!!
چقد حرف زدم!!!!!!!
سلام.خوبی؟ منو یادته؟!!!! من بابام تنهام گذاشت ماهی کوچولو، این روزها من موندم و غم بی پدری
پاسخ:
سلام نرگس عزیز
ممنون خوبم.تو خوب هستی؟
خیلی ناراحت شدم ، ایشالله خدا رحمتشون کنه.با اجازت یه پست برای ختم صلوات برای پدرتون میذارم تو وبلاگ
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی