زندگی ماهی سیاه کوچولو

The Little Black Fish
زندگی ماهی سیاه کوچولو

مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید. اما من می توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ رو به رو شدم که می شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد ... (صمد بهرنگی - نویسنده ی داستان ماهی سیاه کوچولو)
________________________________
« اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خود نیستی، اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی - دکتر محمد قریب »

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۳۳ - جانی
    همممم

تردید ماهی سیاه کوچولو - پزشکی؟

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۱، ۰۶:۲۳ ب.ظ
اول بذارید یه پیش زمینه با یه اتفاقی که برام افتاده بگم تا با روحیات من آشنا بشید

 

یادمه 5-6 سال پیش پیشونیم محکم به یه میله خورد و شکست و من خیلی خونسرد دستمو گذاشته بودم رو پیشونیم و همینطور چکه چکه خون از دستم میریخت و اصلا اینجوری نیستم که بخوام از خون حالم بهم بخوره یا حالم بد بشه یا ...

ولی دیشب همینطور که توی اینترنت داشتم دنبال کلیپهایی در مورد پزشکی میگشتم یدفعه یه کلیپ دیدم که مربوط به عمل سزارین تو اتاق عمل بود.نصفشو که دیدم واقعا یه جوری شدم و کلا بستم فیلمو تا چند دقیقه حالت تهوع داشتم کلا حالم خراب بود و به تنها چیزی که تو اون لحظه فکر میکردم این بود که چجوری من میخوام با این وضعیت پزشک بشم؟

واقعا این ماجرا منو یه جوری کرده که برای اولین بار به پزشک شدنم شک کردم.

ازتون میخوام اگه واقعا مشکلی با این قضیه ندارد این فیلم رو ببینید و بهم بگید که فقط من اینجور آدمی هستم یا هر کسی که برای اولین بار این صحنه ها رو میبینه این حالت رو پیدا میکنه

این فیلم رو من از سایت آپارات دیدم که میتونید از لینک زیر دانلودش کنید

دانلود فیلم 

باز هم میگن خواهشا اگه یه درصد هم احتمال میدید دیدن این فیلم با روحیتون مناسب نیست اصلا دانلودش نکنید ولی اگه نگاش کردید حتما بهم اطلاع بدید تا تکلیفم مشخص بشه....

 

*دوباره امروز این فیلم رو دیدم و هیچ مشکلی برام پیش نیومد و کلی لذت هم بردم.نمیدونم دفعه اول مشکل از کجا بود ولی خب دوباره به پزشک شدنم امیدوار شدم (;

 

نظرات  (۳)

سلام دوست خوبم
دعا میکنم بهترین رتبه رو بیارین

پاسخ:
پاسخ:
سلام کنکوری عزیز
مرسی از لطفت.ایشالله شما هم همون رشته و دانشگاهی که مد نظرت هست در میای
موفق باشی
به این دلایل که علم پزشکی علمی تموم نشدنی و هیجان انگیزه و به قول یکی از دکترا واقعا باید از همه چیزت بگذری وقتی وارد این رشته میشی. دلیل بعدیم اینه که برای همه کس میتونی مفید باشی و درمورد همه چی بلدی!از سر گرفته تا نک انگشت پا!
دلیل بعدیم اینه که واقعا احترامی که برای یه پزشک میزارن به نظر من و بازم میگم به نظر من هیچ وقت برای اون دو تا رشته دیگه نمیزارن!(البته خودمونیم این دلیل خوبی نیست الان کلا احتراما واسه کسیه که پول داشته باشهاها یاد یه بیتی هم افتادم میگه ((هرکسی در کیسه اش زر بود***سخنش مقبول است گرچه خر بود))
و از همه دلیل ها مهمتر علاقه است....
در کل این تحلیل من از سه رشته دکترا در تجربی بود...انشالله که موفق باشی



مرسی از تحلیل خوبت سینا جان
با همه حرفات موافقم
خودمونیم عجب بیت جالبی نوشتیا
مطمئنم که هر دومون امسال موفق میشیم و اولین قدم برای رسیدن به پزشکی رو با موفقیت برمیداریم
خیلی خیلی جالب بود!
خدایش من تا همین الانم نمیدونستم عمل سزارین چه طوریه!!!!!دمت گرم
والا من اون حالتی که تو بهت دست داد رو بهم دست نداد!راستش بیشتر کنجکاو بودم ببینم عمل چه جوری میشه و اخرش چی میشه...
اون تیکه اخرش رو حال کردم که بند ناف بچه رو قیچی کردن...
میدونی چیه دکتر؟به نظر من هر رشته ای دردسر های خاص خودشو داره مثلا پزشکی رو که دیدی تو فیلم خوب؟
دندون پزشکی شبو و روز دستت تو دهن یکی دیگست کمرت خم!مشکلات کمر درد و بوی دهان و هزار چیز دیگه البته خدایش درامدش خوبه!
داروسازی رو که الان به نظر خیلیا رشته ای شده که فیزیوتراپی رو بهش ترجیح میدن چون الان همه داروخانه ها برای سطح شهر اشباع شده و برای یه داروخانه زدن باید بری مجوز یا مکان یه دکتر دیگرو بخری که خدایش بعد اینکارا به نظرم از دو رشته قبلی کارشش خیلی خیلی اسون تره.البته اینم داره که مثل این پزشکی که من از اولم گفتم ماجراجویی و هیجان نداره میری یه داروخانه میزنی و دیگه علمی که یاد گرفتی رو به کار نمیبری!
در کل من خودم علاقم به پزشکیه به چند دلیل یکی از دلیل هاش اینه که:



خواهش میکنم سینا جان
این فیلم هم شانسی پیدا کردم.خوشحالم که خوشت اومده
راستش فقط همون دیشب تردید پیدا کردم اون هم تو همون چند لحظه که حالم یطوری شد.نمیدونم از چی بود اونجوری شدم شاید از غذاهایی که خورده بودم یا شاید چون زیاد زوم شده بودم تو مانیتور تا ببینم چی میشه و افتاده بودم رو میز تا دقیق ببینم
خداییش من هم عاشق این دردسرهای دکترهام که از صبح تا شب سرپا بری بالا سر بیمارها و بهشون برسی چه برسه به اینکه حال یکیشونو خوب کنی واقعا حس خوبی داره و با هیچی نمیشه اون حسو بدست اورد
من هم خیلی راجع به دندون و دارو فکر کردم ولی مثل خودت وقتی تصور میکنم اونقدر کاربردی نیستن و تنوع خاصی ندارن بیشتر به این نتیجه میرسم که فقط پزشکیه که میتونه ارضام کنه و بیشتر به مردم کمک کرد
همین الان که داشتم نظرتو تایید میکردم دوباره فیلمو نگاه کردم و ایندفعه بیشتر لذت بردم و اصلا مشکلی هم برام پیش نیومد
مرسی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی