زندگی ماهی سیاه کوچولو

The Little Black Fish
زندگی ماهی سیاه کوچولو

مرگ خیلی آسان می تواند الان به سراغ من بیاید. اما من می توانم زندگی کنم، نباید به پیشواز مرگ بروم. البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ رو به رو شدم که می شوم، مهم نیست. مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد ... (صمد بهرنگی - نویسنده ی داستان ماهی سیاه کوچولو)
________________________________
« اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خود نیستی، اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی - دکتر محمد قریب »

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
  • ۸ اسفند ۹۷، ۲۲:۳۳ - جانی
    همممم

برنامه من از الان تا عید

چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸ ق.ظ
یه مقدار از درس ها عقب افتادم ، میخوام مثل دوست عزیزمون آقا سروش گل با یه برنامه خیلی خوب برم جلو و امسال دیگه واقعا پزشکی قبول بشم.

واقعا خیلی ناراحت میشم وقتی میبینم این چند سالو اونقدر که باید تلاش نکردم.ولی خب امسال دیگه کاملا فرق میکنه از همین الان دیگه این آخرین سالیه که کنکور میدم و حتما حتما حتما پزشکی قبول میشم.

قول میدم امسال که پزشکی قبول شدم رتبه های کنکور سال قبلمو بهتون بگم تا بدونید از کجا به کجا رسیدم

خب دیگه بریم سراغ برنامه:بیشتر وقت برنامه رو میذارم روی زیست و شیمی (کلید در دانشگاه پزشکی) تا خود عید زیست سال دوم و سوم رو با کل تست های خیلی سبز سال دوم و 8000 تست سال سوم تموم می کنم.البته تا الان یه مقداری از هر کدوم رو پیش رفتم

شیمی 2 مبتکران + شیمی 3 خیلی سبرز رو هم تموم میکنم.اگه وقت شد حتما تست های آبی قلم چی رو هم حل میکنم.البته باز هم یه مقدار تو شیمی پیش رفتم

بقیه وقتمو هم میذارم روی بقیه درسها

برنامه روزانه :

صبح تا ظهر : 3 ساعت زیست + 2 ساعت شیمی

ظهر تا عصر : مرور اشکالات زیست و شیمی + 1 ساعت دین و زندگی

عصر تا شب : 30 دقیقه ریاضی + 30 دقیقه فیزیک + 1 ساعت عمومی ها

بین درس ها هم تا تونستم مرور میکنم

* مشکل اصلی من اینه که شب ها زود نمیخوابم.یعنی اصلا زود نمیخوابم (ساعت این پست همه چی رو نشون میده) از فردا دیگه این مشکلو حل میکنم.

شب که دیر میخوابم فردا هم نزدیک ظهر پا میشم و کلا برنامه ام میریزه بهم و تا آخر شب هم نمیتونم درست بخونم.واسه اینکه این مشکل بوجود نیاد امشبو میخوام شیفت وایسم تا همه چی برای فردا آماده باشه.(پزشکیه دیگه زحمت داره)

من دیگه میرم از همین الان زیستو شروع کنم.فردا حتما میام نتیجه رو ثبت میکنم.فعلا


اومدم بگم تونستم 6 ساعت کلا بخونم.

تا ساعت 6 صبح خوندم ولی واقعا کم اوردم و بیهوش افتادم خوابیدم و تا بیدار شدم 3 ساعت زیست خوندم ولی باز کمبود خواب نذاشت و تا ساعت 7 خوابیدم.بعد هم که بیدار شدم تونستم 2 ساعت شیمی و 1 ساعت عمومی ها رو بخونم.

 

 

 

نظرات  (۱۱)

سلام من دوم دبیرستان رشته ی تجربی هستم و میخوام از همین تابستون تست زدن رو شروع کنم ولی نمیدونم باید از کجا شروع کنم خواهش میکنم کمکم کنید

پاسخ:
پاسخ:
سلام مهشاد عزیز
به نظر من الان بهترین زمانه.تو تابستون تا میتونی سال دومت رو قوی کن نذار تو درس یا مبحثی اشکالی برات باقی بمونه
نگران نباش ، ایشالله موفق میشی دکتر مهشاد
سلام به همه دوستان کنکوری
من اصلا نمیتونم اونجوری ک باید بخونم بخونم تو رو خدا یکی بم کمک کنه خواهش میکنم اگه قبول نشم خاک بر سر میشم سرباز میشم استرس مثل خوره افتاده به جونم ولم نمیکنه چیکار کنم ی برنامه ندارم واسه خوندن تو رو جان عزیزتون کمکم کنین اینم ایدیم HASSAN.BAMDAD@YAHOO.COMیا ایمیل کنید واسم یا همین جا بگین تا بخونم تو قرآن کمکم کنید ممنونم از همه راستی من کم خوندم از حالا میخوام جدی بخونم تا کنکور چقدر میتونم بخونم؟کمکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پاسخ:
پاسخ: سلام حسن عزیز
نگاه کن دوست من همه چیز به خودت بستگی داره.همه همین وضعیتو دارن که دوست دارن که کنکور قبول شن ولی برای قبول شدن دوست داشتن کافی نیست ، باید واقعا اراده کنی.باید این 4 ماه رو کاملا متفاوت باشی.کارهای اینترنتیت که واقعا داره الان وقتتو میگیره رو بذاری کنار و محکم بشینی درس بخونی.اگه فقط 4 ماه اراده کنی 100% یه رشته خیلی خوب قبول میشی.خیلی ها از همین بهمن و اسفندماه شروع کردن و موفق شدن.کار نشد نداره.هر چقدر وقت بذاری براش همونقدر هم نتیجه اشو میگیری.هر وقت تو درس خوندن خسته شدی فقط به اون لحظه که نتایج میاد و میزنه که قبول شدی فکر کن.
راستشو بخوای من هم خیلی این چند سال وقتم با اینترنت رفت و هیچ چیزی هم عایدم نشد فقط رسیدنم به پزشکی چند سال به عقب افتاده.من تازگی ها با روش جی5 شروع کردم درس میخونم و یه جورایی به این روش اعتماد کامل دارم و مطمئنم امسال دیگه موفق میشم
از وقتی این مصاحبه رو خوندم شروع کردم با این روش
http://g5g5.ir/interviews/%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B9/
نمیگم تو هم حتما با این روش کار کن ولی واقعا برای کنکور وقت بذار ، مطمئن باش اگه بتونی ساعت مطالعتو ببری بالا و به 10 ساعت در روز برسونی حتما موفق میشی
دوستان دیگه هم حتما راهنماییت میکنن
امیدوارم امسال بهترین سال زندگیت باشه و یه رشته تاپ قبول بشی.
موفق باشی
  • الــــــــهه
  • اخه بازگشتو ک میزدم برمیگشتم میدیدم همه نوشته هام باک شدن..حتی یه نقطه هم نبود.
    خوشبختانه الان دیدم سولا رو گذاشتن.واسه ازمون بعدی اگه دیر کردن ایمیل میزنیم تا بیشتر از امروز دوز ادرنالین منو بالا نبرن

    پاسخ:
    پاسخ:
    شاید وقتی آنلاین نبودی بازگشت میزدی چون برای من خیلی پیش اومده و اینکار که میکنم برمیگرده ، حتی صفحه رو هم رفرش میکنم باز نوشته ها نمیره.به احتمال زیاد همون آنلاین نبودی
    من اصلا نگاه نکردم همون موقع که گفتی براشون میل فرستادم البته اگه تازه گذاشتن حتما واسه ایمیل من بوده
  • الــــــــهه
  • بازم دیس شد.واسه ادامه اش شرمنده.
    من ازمونو چکار کنم؟؟؟؟

    پاسخ:
    پاسخ:
    گفتم بهت که کلیک راست کن رو صفحه نظراتی که نوشته کد اشتباهه بعد گزینه بک رو انتخاب کن ، همه چی بر میگرده
    اگه عجله نداری ، تا فردا به احتمال زیاد میذارن ولی میتونی به خودشون هم بگی سریع جواب میدن که میذارن کلا یا نه
    میخوای تو یه ایمیل براشون بفرست من هم میفرستم ببینیم چی میشه؟موافقی؟
    راستی ایمیلشون هم اینه : konkur.in@gmail.com
  • الــــــــهه
  • سلام.خواهش میکنم ولی اگه بازم دیس شد قطعا سرمو میکوبم به دیوارمتاسفانه اونوقت اف بودم ندیدم
    باتوجه به برنامه تون مشخصه ک چیزی حدود 10تا 11ساعت مطالعه دارید ک عالیه.ولی اینکه فیزیک و ریاضی رو گذاشتید کنار کار خطرناکیه.چون ممکنه از مهم ترین مبحث ینی مشتق عقب بیفتید. نورم ساعت مطالعه زیست و شیمی همون 3و 2 ساعته.عصرتونو یک روز درمیون بذارید واسه فیزیک و ریاضی.
    چون عید ک دوباره میخواید عمقی تر بهشون ببردازید ممکنه استرس نخونده هاتونو داشته باشید.
    پاسخ:
    پاسخ: سلام الهه عزیز
    خانم دکتر جامعه به شما احتیاج داره.از این کارهای خطرناک نکنید یه موقع
    دو روزه که دارم فرمول های ریاضی و فیزیک هم حفظ میکنم البته برای زیست و شیمی یه برنامه هایی دارم.باید تا میتونم ساعت مطالعه مو بذارم رو این دو درس حیاتی
    مرسی از راهنمایی هات.موفق باشی
  • الــــــــهه
  • سلام.. ینی به عالمه نوشته بودم برای بار چهارم ....کد تایید اشتباه بود.شاید قسمت نیست نظرمو بگم

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام الهه عزیز
    نه دوباره بنویس.خوشحال میشم نظرتو بخونم.(پارتی بازی کردم زودتر از بقیه نظرها نظرتو تایید کردم که تا نرفتی ببینی)
    راستی هر وقت کد رو اشتباه زدی صفحه رو نبند رو صفحه کلیک راست کن و گزینه بک رو انتخاب کن تا صفحه ارسال نظر با همه نوشته هایی که نوشتی بیاد.اگر هم دیدی کد جدید نمیده باز کلیک راست کن و گزینه ریفرش رو انتخاب کن تا یه کد جدید بده.
    بلاگفا اینجوریه که یکم که وقت میگذره کد تغییر میکنه و اون کدی رو که میبینی بزنی میگه اشتباهه.خلاصه ناراحت نباش دوباره بنویس و با حرفات ما رو شاد کن
    سلام مرسی از راهنماییت.انشالا هممون به خواسته هامون برسیم

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام هستی عزیز
    خواهش میکنم.ایشالله
    سلام ...خوبی من سال ٩٤کنکور دارم و با تموم قلبم برای شماها دعا میکنم ....تو میتونی من میدونم ی خورده أمید کار حله....موفق باشی....

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام ریما عزیز
    مرسی از این همه محبت
    ایشالله تو هم سال دیگه موفق میشی و به هدفت میرسی
    سلام خوبید؟من حالم خوب نیست اخه خیلی استرس دارم تا الان که فقط چهار ماه و خورده ای دیگه زمان داریم برای کنکور هیچی نخوندم من هدفم یه رشته بیمارستانیه فرقی نداره برام چی بخونم به نظرت میتونم توی این فرصت کم قبول بشم.تو رو خدا کمکم کن من چجوری میتونم کل کتابارو بخونم و خوب یادشون بگیرم؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام هستی عزیز
    اول از همه اصلا استرس نداشته چون اینجوری نمیتونی تمرکز کنی
    مطمئن باش میتونی موفق بشی ولی به شرط اینکه واقعا بخوای و وقت بذاری.خیلی ها بودن که از همین بهمن ماه شروع کردن و رتبه های برتر شدن(نمونه بارزش رستگار رحمانی ، رتبه 1 سال 88 که عکسشو بالا میبینی)
    هدفت هم مشخص کن که برای چی میخوای زحمت بکشی.پزشکی ، پرستاری ، ...
    از همین امروز شروع کن یکی یکی کتابا رو بخون.مهمترین کتابها هم اختصاصی ها هستن که تو اونا زیست و شیمی خیلی مهمه.زیستو حتما اول از کتاب درسی بخون ولی برای شیمی زیاد مهم نیست از کتاب درسی شروع کنی(البته به نظر من)
    مطمئن باش اگه کتابها رو بخونیو حداقل یه کتاب تست هم کنارشون کار کنی حتما موفق میشی
    هر کتابی داشته باشی خوبه فقط کار کن باهاشون و آکبند نذار بمونن
    من خودم از اینا استفاده میکنم ، برام خوبه ولی لزومی نداره حتما اینا رو داشته باشی
    زیست 8000 تست گاج و خیلی سبز
    شیمی مبتکران و خیلی سبز
    ریاضی آبی قلم چی و مهرو ماه
    فیزیک سفید گاج و نقره ای گاج

    راستی اینو یادت باشه اگه هدفت خدمته ، اگه پست بالاتری داشته باشی راحتتر میتونی انیکارو انجام بدی.پس برای هدفت نهایت سعیتو بکن
    موفق باشی
    سلاممممم
    چه خبرا خوب درس خوندید ؟من که اصلا از درس خوندن خودم راضی نیستم خیلی وقت تلف شده دارم نمیدونم چیکار کنم جمعه هم ازمون دارم خیلی میترسم که رتبه ام خوب نشه براااااام دعا کنید.

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام پردیس عزیز
    ای تازه دارم راه می افتم
    نمیدونم در روز چند ساعت درس میخونی که راضی نیستی ولی خب من راه حل خودمو که تازه دارم باهاش خوب جواب میگیرم بهت میگم شابد برای تو هم جواب بده(که حتما جواب میده)
    مثلا من میخوام 3 ساعت زیست شناسی بخونم.تایمر موبایل رو میذارم روی 3 ساعت معکوس کم بشه و وقتی که صفر شد زنگ میزنه و تا وقتی هم که زنگ نزده درسو رها نمیکنم.همینطور برای بقیه درس ها هم همینجور انجام میدم.
    نگران نباش ، ایشالله با زحمتی که میکشی حتما نتیجه میگیری.موفق باشی
    slm
    mishe azemoon parsal ro bezarin?
    yani azemoon 27 bahman

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام سارا عزیز
    سوالها رو دارم ولی دوربین برای عکس گرفتن ...
    این صفحه مربوط به همین آزمون توی سایت کانونه.صفحه کانون برام خیلی کند باز میشه.امتحان کن ببین به کارت میاد
    http://www.kanoon.ir/Public/TestKey.aspx?td=13911127&gc=3
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی